Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Oostenrijk heeft geen spijt van overgang naar biologisch telen

Volgens een onderzoek van Keyquest  onder 500 deelnemers zou 98% van de Oostenrijkse biologische telers altijd kiezenvoor biologisch telen. Veel geïnterviewden zeiden dat biologisch telen een manier van leven is. De vraag van het onderzoeksbureau was of de telers weer voor biologisch zouden gaan als ze opnieuw konden kiezen.

Het onderzoek werd in de lente van 2018 uitgevoerd en leverde een duidelijk resultaat op: 98% zou weer voor biologisch kiezen, waarvan 89% het 'zeker wist' en 9% 'waarschijnlijk'. Slechts 2% zou het 'liever niet' doen.

Biologisch uit overtuiging

45% van de deelnemers vindt dat biologisch telen een manier van leven is. Het milieu, klimaat en natuurbehoud, diervriendelijke veeteelt en bodembescherming zijn de voornaamste redenen: 31% van de biologisch telers vindt dit het belangrijkst. Zakelijke redenen komen op de 3e plaats. 26% van de biologische telers is ervan overtuigd dat biologisch telen ook economisch gezien interessanter is.

Biologische telers hechten veel belang aan hun eigen gezondheid en kwaliteit van leven en aan dat van hun kinderen en kleinkinderen. 25% wil dit laten zien door biologisch te telen. Voor 16% lijkt biologisch de enige manier voor een goede toekomst voor toekomstige generaties te zijn.

Direct marketing speelt een belangrijke rol

Het hoge percentage direct marketers onder biologische telers valt ook op: 47% vertrouwt gedeeltelijk op direct marketing van hun producten en voor 21% is direct marketing van 'groot belang'.

Bureaucratie is de belangrijkste reden om niet voor biologisch telen te kiezen

Wanneer de sceptici rond biologisch telen (2%) nader bekeken worden, lijkt dit te gaan om kleinere bedrijven die het moeilijk hebben met de beperkingen en bureaucratie waaraan voor biologisch telen voldaan moet worden en daarom hebben ze moeite met het omschakelen naar biologisch telen.

Al met al voeren de positieve aspecten duidelijk de boventoon onder biologische telers en dat is te zien in de overtuiging van de meerderheid van hen. "Eens biologisch, altijd biologisch".

 

 

 

 

Publicatiedatum: