Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Euro Gijbels lanceert versboxen

"In september houden we een bio-week"

Tholen – Onlangs lanceerde de Belgische groothandel Euro Gijbels de populaire versboxen die kopers op kunnen halen bij de supermarkt. Naast conventionele boxen gaat het bedrijf ook bio-boxen onder de aandacht brengen. "In september houden we een bio-week en staan alle bio-boxen in de schijnwerper. Het aandeel bio-boxen is beduidend minder dan de Euro Gijbels boxen, maar dat aandeel is groeiende. We willen mensen bewust maken dat biologische groenten en fruit net zo lekker zijn als de conventionele producten", aldus John Gijbels van groothandel Euro Gijbels.

Het bedrijf heeft ook aandacht voor het seizoen. "Laatst hebben we een box gedaan met uitsluitend Belgische groenten. Hierover hebben we veel positieve reacties ontvangen", vertelt John. "We proberen elke keer weer seizoensproducten in de boxen te stoppen met één bijzonder product waar we wat meer informatie over geven." Wat er in de boxen komt, wordt twee weken op voorhand gepland. "Het is niet zo dat we onze overschotten in de box stoppen. We zetten echt in op kwaliteit en we merken aan de reacties die we krijgen dat mensen echt tevreden zijn."



Via de Euro Gijbels box kunnen bedrijven ook hun product lanceren. Via de boxen is het leuk om consumenten nieuwe dingen te laten proberen en door middel van de informatiekaart worden mensen bewuster wat ze eten", aldus Gijbels. Ook probeert de groothandel met de kritieken die ze krijgen gelijk aan de slag te gaan. "Laatst kregen we een reactie dat er te veel plastic in de doos zat. We hebben hiernaar gekeken en een oplossing gezocht en kwamen uit op afbreekbare verpakkingen." 



De meeste consumenten die de Euro Gijbels box kopen, zijn tussen de 25 en 35 jaar oud. Ook is de box populairder in Vlaanderen dan in Wallonië. "Na de zomervakantie willen we meer inzetten op Wallonië. In verhouding zijn daar net zoveel afhaalpunten als in Vlaanderen, maar toch blijft het daar wat achter. Eén van de meest populaire afhaalpunten is vlakbij Antwerpen", zegt John. Wanneer consumenten een box komt ophalen, moeten ze door de winkel lopen en de box bij een medewerker ophalen. "Dit zorgt er echt voor dat ze naast de box ook andere producten kopen en daar zijn onze klanten dan weer blij mee."



Vers platform

De groothandel wil in de toekomst een vers platform worden voor de retail en detailhandel. "Naast groenten en fruit zijn we bezig met het bouwen van een ruimte waar ook bloemen, vlees en vis opgeslagen kunnen worden. Doordat wij al onze logistieke lijnen al hebben uitstaan en korte levertijden en genoeg vrachtwagens hebben, kunnen we de klant een extra service bieden." 

Voor meer informatie:

Euro Gijbels
Acaciastraat 21
2440 Geel - België

Auteur: Sharon de Ridder, [email protected]
Publicatiedatum: