Nadat Lidl in Nederland heeft aangekondigd het gebruik van plastic tot 2025 met 20% te reduceren, komt de supermarktketen nu met de eerste concrete maatregel. In een eerste stap zal Lidl in al haar filialen in het hele land vanaf eind 2019 stoppen met de verkoop van plastic wegwerpartikelen zoals rietjes, wegwerpbekers en -glazen, borden, bestek en wattenstaafjes met een plastic steeltje. Deze producten maken plaats voor artikelen met alternatieve en herbruikbare materialen. Lidl is hier momenteel, samen met haar leveranciers, mee bezig.
Lidl Nederland wil de bestaande voorraad die al is ingekocht, nog verkopen en daarna overschakelen op alternatieve materialen. Zo houden klanten voorlopig de mogelijkheid om terug te vallen op hun vertrouwde producten.
Recentelijk heeft de supermarkt de Green Bag geïntroduceerd. Dit is een duurzamer alternatief voor het veelgebruikte plastic groenten- en fruittasje. Jaarlijks worden bij Lidl zo'n 60 miljoen plastic groenten- en fruittasjes gebruikt. Het van nylon gemaakte tasje blijkt na een hergebruik van minstens vijf keer al een stuk duurzamer. "De Green Bag is een succesvolle stap. Wij werken met man en macht aan verschillende concepten en zullen onze klanten voortdurend informeren over onze nieuwe plannen. Vooral bij de verpakkingen zijn we bezig met het testen van veel spannende mogelijkheden die echt een verschil kunnen maken", aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl Nederland.
Voor meer informatie: www.lidl.nl
"De Green Bag is een succesvolle stap"
Lidl stopt met verkoop van plastic wegwerpartikelen
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-05-23 Duitsland: Aldi Süd blijft nummer één retailer in biologische producten
- 2022-05-23 Eerste Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-05-19 Migros sluit partnerschap met Bio Suisse
- 2022-05-18 Eerste Ekoplaza Foodmarqt opent 21 mei in Amsterdam
- 2022-05-18 Kosten gezinsmaaltijdbox jaarlijks gemiddeld €2.477
- 2022-05-13 Lidl opent haar nieuwste duurzame distributiecentrum in Almere
- 2022-05-12 Frankrijk: Carrefour viert 30 jaar sinds eerste biologische product
- 2022-05-12 Van fast fashion naar slow food bij Ekoplaza Alkmaar
- 2022-05-12 'De mooiste boodschap is bio'
- 2022-05-10 Pilot True Price Winkelformat in de biologische speciaalzaak gestart
- 2022-05-09 Supermarkten prijzen biologisch eten nauwelijks aan in folders
- 2022-05-06 "Ecologie en economie gaan bij ons hand in hand"
- 2022-05-02 Kabinet maakt einde aan misleidende 'van-voor' prijzen in supermarkten
- 2022-05-02 Bio-branche laat zich zien tijdens AH Beter eten Festival
- 2022-04-29 Odin Bezorgdienst breidt uit naar het noorden
- 2022-04-29 AH gaat komende maandag over op herbruikbare verszakjes voor AGF
- 2022-04-26 "Wildgroei aan duurzaamheidskeurmerken in de supermarkt"
- 2022-04-26 BELhaize producten en markten zetten lokale leveranciers Delhaize in de kijker
- 2022-04-25 De Aanzet neemt afscheid van Maarten, Jos en Laura
- 2022-04-21 AH-klanten met premium abonnement kopen fors meer bio-producten