
Abonneren
Vacatures
- Creatieve Brand & Content Manager
- Assistent Bedrijfsleider
- Retail Key Account Manager
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
"De Green Bag is een succesvolle stap"
Lidl stopt met verkoop van plastic wegwerpartikelen
Lidl Nederland wil de bestaande voorraad die al is ingekocht, nog verkopen en daarna overschakelen op alternatieve materialen. Zo houden klanten voorlopig de mogelijkheid om terug te vallen op hun vertrouwde producten.
Recentelijk heeft de supermarkt de Green Bag geïntroduceerd. Dit is een duurzamer alternatief voor het veelgebruikte plastic groenten- en fruittasje. Jaarlijks worden bij Lidl zo'n 60 miljoen plastic groenten- en fruittasjes gebruikt. Het van nylon gemaakte tasje blijkt na een hergebruik van minstens vijf keer al een stuk duurzamer. "De Green Bag is een succesvolle stap. Wij werken met man en macht aan verschillende concepten en zullen onze klanten voortdurend informeren over onze nieuwe plannen. Vooral bij de verpakkingen zijn we bezig met het testen van veel spannende mogelijkheden die echt een verschil kunnen maken", aldus Marlijn Simons-Somhorst van Lidl Nederland.
Voor meer informatie: www.lidl.nl
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-28 Aldi Süd: bio-aandeel in standaardassortiment bedraagt 15%
- 2023-03-28 Zwitserse bio-voedselverkoop in 4 jaar met 22,5% gestegen
- 2023-03-27 GfK: Omzet biologisch +25% in 2022
- 2023-03-27 Charlotte Van Loock eerste directeur België bij Crisp
- 2023-03-24 "Met drie-eenheid soda, groene zeep en schoonmaakazijn kan je alle schoonmaakklussen aan"
- 2023-03-24 Lidl Zwitserland verkoopt meer bio-producten
- 2023-03-23 Verrassende retailconcepten in Nederlands-Duits grensgebied
- 2023-03-21 Duurzame producten en circulaire diensten komen samen in nieuw duurzaam warenhuis Tomo
- 2023-03-21 Vijf jaar Too Good To Go in Nederland: 18 miljoen maaltijden gered
- 2023-03-16 Nauwelijks prijsverschil tussen supermarkt en bio-speciaalzaak
- 2023-03-08 Trendcafé bezoekt Jumbo Foodmarkt Naaldwijk
- 2023-03-06 Odin Joure geopend
- 2023-02-27 43e Dille & Kamille-winkel geopend in Apeldoorn
- 2023-02-27 Britse biologische markt groeide met 1,6% naar meer dan 3,1 miljard pond
- 2023-02-24 "We hebben laten zien dat de bio-speciaalzaken heel serieus bezig zijn"
- 2023-02-22 Ook in 2023 de beste Duitse bio-handelaar
- 2023-02-20 Albert Heijn stopt met invliegen groenten en fruit
- 2023-02-17 "26 miljoen is in relatie tot alle problemen die er zijn, een heel klein bedrag"
- 2023-02-17 Toezichthouder ACM tegen telers en retail: "Werk vaker samen"
- 2023-02-15 "Supermarkten maken biologische groenten onnodig duur"