Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VK: Soil Association moedigt restaurants aan om biologische producten te gebruiken

Koks worden door de Soil Association aangemoedigd om de Organic September Menu Challenge aan te nemen als onderdeel van de Organic September maand van de Association. 

Restaurants en cafés worden zo uitgedaagd om biologische producten op het menu te zetten, of het nu is door deel te nemen aan "Organic September", of door simpelweg een product door de biologische versie te vervangen, zoals zuivel, vlees of groenten en fruit. 

De hoeveelheid biologische voeding en dranken binnen de foodservice markt is het laatste jaar met 10% gegroeid, maar 48% van de mensen vindt dat er nog niet genoeg restaurants zijn die producten van ethische en duurzame oorsprong op hun menu hebben staan. Daarnaast zegt twee derde van de mensen het lastig te vinden om vast te stellen of er biologische voeding en dranken aanwezig zijn bij een restaurant en een derde geeft aan dat ze eerder bij een restaurant zouden gaan eten die omschreven wordt als biologisch. 

Sarah Jupp van de Soil Association Certification: "Ons onderzoek vertelt ons dat mensen meer biologische voeding willen zien wanneer ze uit eten gaan - consumenten zien biologisch als een teken van gezondheid en het is bovendien volledig traceerbaar dankzij het strenge certificeringsproces. Door restaurants te vragen of ze een maand lang willen proberen om biologische producten te gebruiken, kunnen ze een voorproefje krijgen van het inkopen van duurzame producten. Bovendien spelen ze een belangrijke rol in het informeren van gasten over de voordelen van biologisch voor de gezondheid, de natuur, het milieu en dierenwelzijn. Voor consumenten hopen we dat de Menu Challenge helpt uit te leggen wat biologisch nu echt betekent en dat het de link tussen wat je koopt en eet waar het vandaan komt versterkt. We zijn enthousiast dat mensen zo de kans hebben om voeding te ervaren zoals het hoort te zijn." 

Voor de restaurants en cafés die zich toeleggen op het gebruik van biologische producten heeft de Soil Association het Organic Served Here awardsysteem opgezet. Dit systeem geeft de eetgelegenheid 1 tot 5 sterren, afhankelijk van het percentage van het menu dat biologisch is. Zo worden gelegenheden die gecertificeerde biologische producten gebruiken in het zonnetje gezet en kunnen gasten gemakkelijker de weg naar biologische restaurants bij hen in de buurt vinden. 

Neil Forces, Kok bij Café St Honoré in Edinburgh, het eerste restaurant dat de Organics Served Here award heeft ontvangen: "Het ontvangen van deze standaard is een erkenning voor ons dat we het goed doen. Ik vind dan ook dat ieder restaurant ten minste een biologisch gerecht op zijn menu zou moeten hebben. De producten per seizoen en in het groot inkopen en alles helemaal zelf maken kan ook een grote impact hebben. Deze aanpak helpt bovendien om mijn team enthousiast en betrokken te houden." 

Organic September, een initiatief dat de Soil Association meer dan een decennium geleden heeft opgezet, heeft als doel het vieren van voeding zoals het hoort te zijn. Daarnaast wil het initiatief bedrijven in het zonnetje zetten die hard werken om voeding met minder bestrijdingsmiddelen te produceren en gebruiken, die voeding gebruiken die geen kunstmatige kleurstoffen of conserveringsmiddelen bevatten en voldoen aan de hoogste standaard van dierenwelzijn. De campagne helpt consumenten zo om biologische producten te vinden, uit te proberen en te kopen.

Bron: Hospitality & Catering News
Publicatiedatum: