Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Ekoplaza is plasticvrij op Volvo Ocean race terrein

Ekoplaza opende in samenwerking met A Plastic Planet en de Plastic Soup Foundation een plastic vrije pop-up store in Amsterdam. Daarmee liet het de wereld zien dat we nu al plastic vrij boodschappen konden doen. De supermarkt bestond uit bijna 700 plasticvrije producten. Momenteel staat de teller op 1370. Alle plastic vrije producten zijn verkrijgbaar in de 74 Ekoplaza winkels en de webshop. Ze zijn gemerkt met het PLASTIC FREE logo zodat alle klanten een plastic vrije keuze kunnen maken. Verder verwacht Ekoplaza aan het einde van het jaar 75 procent van het huismerk in een plasticvrije verpakking te kunnen aanbieden.



Deze week staat er in Scheveningen op het terrein van de Volvo Ocean Race de volgende stap van het Ekoplaza LAB. Hierin laten zij in een truck zien dat ze inmiddels 1370 producten hebben omgezet naar een plasticvrij alternatief. Maar ook vertellen ze over de diverse verpakkingen per merk en over het nieuwe ‘PLASTIC FREE’ logo. Dankzij de Plastic Soup Foundation is het ook mogelijk om te bladeren in de ‘Plastic Soup Atlas’, die eind april is uitgekomen. Met de slogan ‘Turn the tide on Plastic’ werkt ook de organisatie van de Volvo ocean race aan het wereldwijde milieuprobleem dat plastic veroorzaakt. Om deze reden past het Ekoplaza LAB perfect op dit event om alle bezoekers te kunnen inspireren over de alternatieven voor conventioneel plastic.



Het Ekoplaza LAB van Ekoplaza is inmiddels zowel nationaal als internationaal een inspiratie geweest voor consument en industrie en heeft diverse grote bedrijven geactiveerd om te veranderen. Dankzij de aandacht hebben ze meer contacten gekregen om de volgende stappen te maken. Diverse internationale bedrijven zoeken met hen samenwerking om gezamenlijk betere verpakkingen te verkrijgen of om met ons mee te gaan op onze plasticvrije reis. Ook hebben inmiddels vele leveranciers aangegeven de stap naar een plasticvrij assortiment te maken. Hierdoor verwachten zij dat het getal in de komende jaren nog verder zal oplopen.

Voor meer informatie: www.ekoplaza.nl
Publicatiedatum: