Wat motiveerde Jennifer Garner om de biologische babyvoedingsmarkt te betreden

Al het voedsel dat Jennifer Garner als kind at, werd bereiddoor haar moeder.

De Amerikaanse actrice: “Mijn moeder groeide op opeen kleine boerderij in Oklahoma en iedere maaltijd kwam direct van deboerderij. Deze liefde voor verse voeding heeft mijn moeder dan ook aan mijnzussen en mij doorgegeven.”

Sinds Garner zelf moeder is (haar kinderen zijn 5, 8 en 12)zet ze deze traditie voort bij haar eigen kinderen en heeft ze onder andere bessenstruiken,groenten, aardbeien en kippen in haar tuin.

“Natuurlijk zijn de omstandigheden nu een beetje anders. Ikwoon nu in Los Angeles en leid een hectisch leven door het acteren, zakendoenen reizen, maar voeding en maaltijden met mijn kinderen zijn altijd eenbelangrijke prioriteit voor mij geweest,” vertelt ze. “Ik moet dagelijks drielunchpakketten maken, dus ik begrijp dat het soms lastig kan zijn om kinderenverse voeding te laten eten.”

Door haar eigen ervaringen is Garner’s interesse in de zakelijke kant vande voedingssector gegroeid. Door middel van een adviseur ontmoette ze CassandraCurtis en Ari Raz, die in 2015 een koudgeperste babyvoeding op de markt hebbengebracht en John Foraker, een veteraan binnen de voedingssector. In 2017voegde Gardner zich bij hen als medeoprichter van Once Upon A Farm, een bedrijfdat koudgeperste biologische babyvoeding en appelmoes produceert. De productenzijn beschikbaar bij duizenden retailers door de hele VS.

Gardner, die de functie van Chief Brand Officer bij hetbedrijf bekleedt, deelde haar ervaringen over het betreden van de voedselmarkten de grootste uitdaging van Once Upon A Farm.
 
Hoe ben je in de voedingssector terecht gekomen?

In mijn werk met Save the Children heb ik enorm veel families op het platteland in Amerika bezocht en kinderen hebben vaak simpelweg geen toegang tot verse, biologische voeding. Een adviseur stelde me vervolgens voor aan John, Cassandra en Ari. Nadat ik met hen had gesproken, realiseerde ik me dat we allemaal hetzelfde idee hadden over het oprichten van een voedselmerk dat een positieve sociale impact zou kunnen hebben. De dynamiek tussen ons vieren is essentieel voor het merk en we zijn samen de drijvende motor achter Once Upon a Farm. 

Iedere industrie heeft zijn eigen uitdagingen. Wat is de grootste in de voedingsindustrie? En hoe hebben jullie deze overwonnen?

Een van de grootste uitdagingen in de babyvoedingssector is het creëren van bewustzijn over lang houdbare versus koudgeperste babyvoedingsproducten. We willen een erkende naam worden in het koelschap en daarvoor moeten mensen anders gaan nadenken over wat gezonde babyvoeding is. Toen we begonnen met Once Upon a Farm, besloten we direct om "Nee!" te zeggen tegen pasteurisatie. Door pasteurisatie kun je de voeding tot wel twee jaar bewaren, maar het proces haalt alle voedingsstoffen en smaak uit de producten. Daarom worden onze groenten en fruit koudgeperst, zo blijven de smaak, textuur en voedingsstoffen behouden en blijft de voeding vers en veilig. 

Welke marketing tactiek is het meest effectief voor jullie merk geweest, en waarom?

Sinds het allereerste begin is onze marketing gebaseerd op het creëren van authentieke relaties met ouders, dus we zorgen dat we zijn waar zij zijn. Van vakbeurzen tot mamagroepen en speelafspraakjes in het park, er is niets effectiever dan het praten met ouders en het creëren van merkambassadeurs die de liefde voor onze producten verspreiden. Daarnaast ben ik ook ontzettend trots op onze aanwezigheid op sociale media. Dit zorgt ervoor dat dagelijks contact kunnen maken met onze consumenten en is een groot onderdeel van het laten groeien van ons merk.

Wat vind je bijzonder aan het werken in deze markt?

Terwijl ik meer leerde over biologische producten viel het me op dat de meeste consumenten de overstap maken van conventionele naar biologische voeding wanneer ze kinderen krijgen. Dit is ook wel logisch, als ouder maak je immers de belofte om je kinderen het best mogelijke te geven. Ik heb dit zelf ook gezien in mijn jeugd en toen ik zelf kinderen kreeg.

Wat is het doel voor het bedrijf voor de komende drie jaar?

Ons doel is om arme gemeenschappen toegang te geven tot echt, vers voedsel. We hopen dan ook samen te gaan werken met andere bedrijven om de sociale impact rond dit belangrijke onderwerp te vergroten. Het doel op de lange termijn is iets wat ik zeer belangrijk vind; het aanbieden van Once Upon a Farm producten aan moeders met een laag inkomen. Dit willen we doen door programma's als WIC, dat overheidssubsidies biedt aan staten waarmee ze gezonde voeding en onderwijs over voeding aanbieden aan vrouwen die zwanger zijn, borstvoeding geven of kinderen onder de vijf jaar hebben. 

Bron: Entrepreneur (Stephen J. Bronner)

Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven