Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Steeds meer kopers met groot budget aanwezig bij Natural & Organic Products Europe 2018

De behoefte aan natuurlijke en biologische producten is nog nooit zo groot geweest en blijft nog steeds groeien. Dat is de boodschap van het Natural & Organic Products evenement dat 22-23 april plaatsvond in de London ExCel. Bij het evenement waren 10.039 bezoekers uit maar liefst 91 landen aanwezig.

Onder de bezoekers waren kopers van duizenden winkels, restaurants, apothekers, hotels, kappers, en grote retailers als Amazon, Boots, Aldi, Waitrose.

Bijna een op de vier bezoekers (23%) gaf aan een bedrijfsbudget van meer dan €572.500 te hebben. Vorig jaar was dit nog slechts bij een op de tien bezoekers het geval (11%). Het aantal afgevaardigden van bedrijven met een bedrijfsbudget van €114.500-€572.500 is ook verdubbeld - van 7% tot 14%.

"Met iedere editie blijft de Natural & Organics Europe groter en beter worden," zegt Carol Dunning, directeur van het evenement. 

Dit jaar bestonden de Paviljoens uit twee New Product Showcases, Vegan World, The Organic Hub - gehost door de Soil Association & Organic Trade Board, het Organic Beauty Paviljoen van de Soil Association, Organic Peru, Demeter Biodynamic en nog veel meer. 

Naast de vele bedrijven die hun producten tentoonstelden waren er ook volop activiteiten in de drie theaters van de evenementenhal. Hoogtepunten van deze activiteiten waren de debatten tussen directeurs en senior managers van de Soil Association, Organic Trade Board, Daylesford, Ocado, EcoviaIntelligence, Weleda en anderen.

The Innovation Pitch Live van Holland & Barrett, met directeur Peter Aldis en leden van zijn team van kopers vond ook weer plaats, voor het derde jaar op rij. 

Tijdens hun sessie mochten zes uitgekozen exposanten hun nieuwste 'must have' innovaties presenteren. Drie van hen - Fruu Cosmetics, Turmeric Vitality en Weed & Wonderful zijn nu een stap dichterbij een potentieel contract bij een van de grootste gezondheids- en wellness retailers in Europa.

Net als bij vorige edities was Jim Manson, editor bij Natural Products Global en Natural Product News, aanwezig om de belangrijkste retail trends in de gezonde voedingssector te bespreken op basis van de resultaten van de jaarlijks 'Health Check' enquête. 

Uit de enquête bleek dat de omzet van gezondheidswinkels in 2017 met gemiddeld 4,8% is gestegen, en dat 61% van de winkels hun positie op de markt heeft verstevigd. 

Mason: "De verwachting is dat de vegan en vegetarische categorieën het komende jaar de grootste groei zullen doormaken, terwijl de veranderende winkelgewoontes - mensen kopen minder maar vaker boodschappen - wordt gezien als de grootste zakelijke kans."

Wat bijzonder is, gezien het huidige onzekere economische klimaat, is dat 61% van de onafhankelijke gezonde voeding retailers zeggen dat ze optimistischer zijn dan 12 maanden geleden. 40% van de eigenaren van de winkels zegt bovendien dat ze in de komende drie jaar hun winkels willen uitbreiden of renoveren, en 26% is van plan een tweede winkel te gaan openen. Dit laat zien dat bedrijven veel vertrouwen hebben in de markt." 

Bij het evenement werden ook de resultaten van de Natural Beauty Retail Awards bekendgemaakt. Er werden onder andere prijzen uitgegeven voor de Beste Nieuwe Producten, Independent Multiple Retailer, Best Independent Retailer, Natural Beauty Award en nog veel meer. 

Voor meer informatie over de prijsuitreiking, en alle winnaars, kijk op www.naturalproducts.co.uk/natural-organic-awards-europe-2018-winners-announced.

De volgende editie van Natural & Organic Products Europe zal plaatsvinden van 7-8 april 2019 bij de ExCel London.

Voor meer informatie: www.naturalproducts.co.uk.


Bron: International Supermarket News
Publicatiedatum: