
Laura geeft aan dat de normale hummus ook gewoon beschikbaar blijft. "Dit product is nog altijd heel populair, maar we willen met deze Hummus+ ook een andere optie bieden. We merken dat de eindconsument steeds kritischer wordt en vinden het daarom zinvol om te blijven kijken waar de bestaande producten verbeterd kunnen worden."
De vraag naar de Florentin-producten op de Nederlandse markt groeit volgens Laura gestaag. "We zien dat er vanuit de catering en de foodservice steeds meer belangstelling komt. In deze segmenten richt men zich meer en meer op biologisch. Voor de vegetarische en veganistische klant was het aanbod in de catering en foodservice lange tijd vrij summier. Daarom is het erg fijn om te merken dat onze 50 gram hummus-verpakkingen inmiddels gretig aftrek vinden in de catering en foodservice. Het natuurvoedingskanaal heeft het daarentegen wat lastiger dit jaar. De natuurvoedingwinkels hebben veel concurrentie vanuit de conventionele hoek. Tegen dat soort volumes kan bio niet op." Laura benadrukt dat Florentin de bio-branche trouw zal blijven. "Wij richten ons puur op het natuurvoedingskanaal en dat blijven we ook doen."
Andere introducties
Florentin heeft eerder dit jaar ook al diverse nieuwe producten geïntroduceerd, zoals de Speltpita, Hummus Spicy en de Falafel burger en Falafel-broccoli burger. Laura merkt op dat vooral naar de burgers veel vraag is. "Deze burgers zijn gluten- en sojavrij. En makkelijk te bereiden; in de oven, pan en zelfs geschikt voor de BBQ.We merken dat er steeds meer consumenten zijn die ook het sojavrije aspect waarderen."Voor meer informatie:
Monique van der Meer-Ruhe
Florentin
Energieweg 132
3641 RT Mijdrecht
0297 760462
[email protected]
www.florentin-bio.com