Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
uitbreiding AGF-assortiment Amerikaanse Seald Sweet

Greenyard-dochter stapt in Mexicaanse groenten

Seald Sweet teelt en importeert al tientallen jaren fruit. Het bedrijf heeft succesvolle fruitteeltprogramma's in Mexico opgezet maar wil haar klanten nog meer keuze bieden, vandaar dat het besloten heeft zich ook op de groentenmarkt te begeven. De eerste conventionele en biologische komkommers en pompoenen uit Mexico worden momenteel al verkocht. 

"Seald Sweet is gestart met het aanbieden van conventionele en biologische pompoenen, komkommer en romatomaten," vertelt Scott Kosnik. "We zijn begonnen met pompoenen en komkommers die we in koude kassen telen. Het pompoenenprogramma is jaarrond en dat van komkommers loopt tot eind april/begin mei."

Romatomaten zullen vanaf volgend voorjaar beschikbaar zijn. Kosnik vertelt dat het tomatenseizoen van begin april tot eind juni duurt.



Logische stap

Kosnik vertelt dat zijn bedrijf inmiddels goede banden met telers en klanten heeft opgebouwd binnen de fruitsector. De uitbreiding van het assortiment met groenten is dan ook een logische stap. "We voegen steeds meer producten aan ons portfolio toe, zodat we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn", aldus Kosnik. 

Seald Sweet beschikt over een gedegen netwerk van klanten waardoor de nieuwe productlijnen op alle markten beschikbaar zullen zijn. Kosnik voegt er aan toe dat de verkoop niet tot bepaalde retailers beperkt blijft en dat de consument goed moet letten op het Seald Sweet-label in supermarkten, groothandel en bij cateraars. 

Meer groenten in aantocht

Terwijl er nu al pompoenen, komkommers en Romatomaten aan het assortiment zijn toegevoegd, wil Seald Sweet haar groentelijn in de toekomst verder uitbreiden met andere groenten. Het bedrijf is er van overtuigd dat de ervaring en goede vooruitzichten van hun teeltgebieden een garantie voor het slagen van deze toekomstige programma's zullen zijn. 

"We willen zeer binnenkort wat andere producten toevoegen," vervolgt Kosnik. "Seald Sweet is marktleider binnen de sector geworden doordat we kwaliteitsproducten leveren en dankzij ons hooggekwalificeerde team. Met de groenteprogramma's van Seald Sweet zal deze winnende formule voort gezet worden en blijven we ernaar streven om aan de veranderende vraag van onze klanten tegemoet te komen. De mogelijkheden die Mexico te bieden heeft, zijn eindeloos."

Voor meer informatie:
Scott Kosnik
Seald Sweet, llc
T: 772-569-2244
Publicatiedatum: