Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Alle grote bio-ketens en supermarkten lopen er rond"

Fotoreportage Natexpo - Nederlanders verkennen kansen op Franse markt

Tholen - Met zo'n 20 Nederlandse exposanten trok de Natexpo in Parijs dit keer veel meer bedrijven uit ons land dan twee jaar geleden. Toen bleef de teller nog op 6 staan. Biojournaal ontving van het team van Nautilus Organic de nodige foto's van de Nederlandse vertegenwoordiging op de beurs. De rest van de foto's is op verzoek van de redactie door de deelnemers zelf ingestuurd. De Natexpo werd gehouden van 22 tot en met 24 oktober.

De deelnemers reageerden over het algemeen erg enthousiast over hun beursdeelname. Zo gaf Roy Jongens van Frenchtop aan een heel goede Natexpo gehad te hebben, er werd veel interesse getoond in Royal Green. Tjebbe van Meeteren gaf namens Lovechock aan: "Natexpo is een geweldige beurs, met alleen maar positieve winkeliers. Er heerst een heel andere vibe dan in Nederland en Duitsland waar wat meer druk is. Alle grote bio-ketens en supermarkten lopen rond, erg leuk."

De beurs biedt Nederlandse bedrijven een podium om hun bio-producten op de Franse markt te presenteren. Op deze editie van de Natexpo was zelfs een compleet Holland Paviljoen ingericht. De organisatie van dit paviljoen was in handen van het landbouwteam van de Nederlandse ambassade in Parijs in samenwerking met Bionext. Vanwege de grote belangstelling voor deelname aan het paviljoen werd in april van dit jaar al besloten om het Holland Paviljoen groter te maken.


Nautilus Organic: Erik Flux, Ron van Dijk en Coert Lamers.

Namens Nautilus Organic waren Coert Lamers en Erik Flux aanwezig op de Natexpo in Parijs. Zij kregen ondersteuning van bestuursleden Han Kavelaars (akkerbouwer in Dronten) en Ron van Dijk (glasteler met kassen in Andel en Schalkwijk). Ook bij Nautilus merken ze dat de Franse bio-markt zich de laatste jaren enorm ontwikkeld heeft. In consumptie, maar ook in teeltareaal en kwaliteit. Men is in het Franse teeltseizoen erg op binnenlands product gericht, maar de telersvereniging ziet kansen voor haar leden in de natuurvoedingsmarkt en catering, gezien de hoge kwaliteit van het Nederlandse biologische groenten en fruit.

Waar het zondag even duurde voordat er volop bezoekers en vragen voor Nautilus kwamen, was maandag een zeer goed bezochte dag. De leveringen rechtstreeks van het erf van de telers van Nautilus Organic waren favoriet gespreksonderwerp. 

Ook ambassadeur Pieter de Gooijer en Cindy Heijdra van de Nederlandse Landbouwraad hebben Nautilus Organic bezocht. De ambassadeur was zeer geïnteresseerd in de visie van Nautilus op de ontwikkelingen in de markt en heeft zelf een toelichting gegeven op de landbouw in Frankrijk, de mogelijkheden in de biomarkt, de rol van president Macron en de maatschappelijke stemming.


Nautilus Organic-bestuurslid Ron van Dijk in gesprek met Cindy Heijdra van de Nederlandse landbouwraad.

Bekijk hieronder foto's van (het merendeel) van de Nederlandse exposanten die hun producten en diensten presenteerden tijdens de Natexpo. Zoals gezegd is een deel van de foto's gemaakt door het team van Nautilus Organic en is de rest op verzoek van de redactie van Biojournaal door de bedrijven zelf ingestuurd. Van BioSpirits, Farm Brothers en Les Chaveliers ontbreekt een foto.


Chantal, Lotte en Pieter Dirven van De Smaakspecialist.


Errol Britt en Stephan Blommendaal stonden namens Udea op de Natexpo.


Team Lovechock: Jeremy, Laetitia, Tjebbe en Carine. Tjebbe: "Natexpo is een geweldige beurs, met alleen maar positieve winkeliers. Er heerst een heel andere vibe dan in Nederland en Duitsland waar wat meer druk is. Alle grote bio-ketens en supermarkten lopen rond, erg leuk."


Organic Flavour Company: Ronald Bakker en Angelien Beek met Natural Temptation thee en kruidenmixen.


Links Adriëtte Breemans in de stand van Yarrah. Zij presenteerden net als vorige week in Brussel de nieuwe verpakkingen van Yarrah.


Joppe Beurskens en Kalu Mang van Abbot Kinney's.


Bavo van den Idsert, directeur Bionext.


Leon Hijweege, Janne Kootstra en Bareld Kootstra van Fairtrasa.


Albert Roozendaal toont één van de kazen van World Wide Cheese.


Roy Jongens van Frenchtop presenteerde de producten van Royal Green in Parijs. "We hebben een hele goede NatExpo gehad. Er werd veel interesse in Royal Green getoond."



Maria Mansveldt Beck, mede-oprichter van Yoni.


Allard Bakker en Ronald Roenhorst van De Groene Weg.


Nia Argirova en Anna Zajac stonden namens het in Amsterdam gevestigde bedrijf Maya Gold Trading op de beurs.


Chia Direct.


Oxxafood: Lucie Cordier, Willy Boumeester en Pieter Teerling.

Voor meer informatie: www.natexpo.com