Rendabele business case
Hofweb biedt een totaalassortiment van groenten, zuivel, vlees, vis, vegetarisch, droge kruidenierswaren, maar ook huishoudartikelen en drogisterijartikelen. "Ons natuurvoedingsassortiment in combinatie met deze serviceartikelen maakt onze winkel een one-stop-shop. Het houdt onze business case rendabel", legt Peter uit.Producten uit de anonimiteit halen
Zijn ambitie is om de oogst van alle aangesloten boeren direct te vermarkten: "Feitelijk faciliteren wij een dienst tussen boeren en consumenten. Voor boeren is ons platform gunstig vanwege de korte(re) ketens en onze klanten weten op hun beurt duidelijk waar ze aan toe zijn. Hofweb haalt producten uit de anonimiteit. Een klant wil weten waar zijn versproduct vandaan komt. Dankzij een slim ICT-systeem kunnen we deze gegevens eenvoudig naar hen communiceren. Op de webshop is per product te zien waar het is ingekocht."Duurzaam klantenbestand
Hofweb kon zijn uitbreidingsplannen mede realiseren door een crowdfundingsactie. Eerder erkende Peters compagnon Lambertus Zijlstra bijzonder overrompeld te zijn door het succes en de snelheid waarmee Hofweb het beoogde bedrag wist binnen te halen. Peter schrijft het succes toe aan Hofwebs B2C-benadering. "Onze winkel bedient de eindconsument: een in potentie heel grote groep natuurlijk. We fungeren als verbindende factor in de keten tussen producent en consument. En laten we eerlijk zijn: met de huidige lage rentestand zijn consumenten minder snel geneigd hun geld op een spaarrekening te parkeren. Een investering in een bedrijf dat ze kennen haalt hun eigen geld bovendien uit de anonimiteit. En het allerbelangrijkste: dankzij deze actie hebben we 100 duurzame klanten aan ons gebonden", besluit de oprichter. Investeerders krijgen hun rendement uitbetaald in boodschappen of in geld.Voor meer informatie:
[email protected]
www.hofweb.nl