Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Vraag naar fieldsales- en marketingdiensten bio-sector groeit

GreenSprout fieldmarketing & brandcare zit in de lift. Onlangs heeft Ton Severrien zich als nieuwe partner bij de onderneming gevoegd en gaan zij verder als VOF. Ton heeft vele jaren ervaring in het leiden van buitendiensten en is sinds een paar jaar ook actief in de biologische sector. Mede dankzij zijn kennis en ervaring kan GreenSprout verder groeien.



De vraag naar persoonlijk contact vanuit de biologische merken naar de winkels groeit. De biologische markt groeit hard, maar daar profiteren de meeste biologische speciaalzaken niet van. Merken zijn daarom bereid extra te investeren in communicatie en zoeken nu actief naar direct contact met hun afzetkanalen. "Wij merken dat steeds meer merken, maar ook winkels de meerwaarde inzien van het direct communiceren met elkaar, aldus Ton Severrien. Het inzetten van een flexibele buitendienst creëert betrokkenheid en veel inzicht. Het merk informeert en adviseert de winkel en de winkel deelt op hun beurt de ervaringen met het merk. Een dergelijk dialoog tussen producent en winkelier is waar het ons om gaat."

Op dit moment werkt GreenSprout samen met FZ Organic Food (Yakso & Trafo), Bio Planète, Ecofinia (Vivani & iChoc) en Simon Lévelt. Binnenkort starten zij een samenwerking met Tons Mosterd. De groothandels worden bij alle activiteiten ook actief betrokken. Het succesvol verkopen van producten vereist immers inspanningen van alle schakels in de keten.



Tijdens een winkelbezoek worden er verschillende onderwerpen besproken van de merken waar GreenSprout op dat moment voor op pad is. Dit kunnen nieuwe producten zijn, maar ook bestaande producten die aandacht nodig hebben. Ook wordt er gekeken naar hoe en waar producten gepresenteerd staan en wordt er advies gegeven over het verbeteren van hiervan. In enkele gevallen worden er hele schappresentaties opnieuw opgebouwd. Zo is er onlangs voor Yakso in een aantal winkels de gehele Oosterse maaltijdcategorie onder handen genomen. Dit leverde een significante verbetering op, waarvan zowel het merk, als de winkel, maar ook de groothandel van profiteert.

De toekomst ziet GreenSprout met veel vertrouwen tegemoet. De markt is dynamisch, sterk in beweging en het ondersteunen van merken en producten zal daarom altijd nodig zijn, verwacht GreenSprout.

Kijk voor informatie op: www.greensprout.eu
Publicatiedatum: