
Abonneren
Vacatures
- Senior Purchaser
- Junior Purchaser
- R&D Trial Manager Vegetables | Team Lead
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
Top 5 - gisteren
- Snelgroeiende vraag naar lagedruk CO2-behandelingen om insecten te bestrijden
- Weideseizoen: toezicht op weidegang dieren gestart
- Heerlijkheid Mariënwaerdt verkozen tot meest romantische kasteel
- "We hebben nog nooit zo vroeg zo veel biologische peren vast hoeven leggen voor komend seizoen"
- "Als iedereen een tientje wil betalen voor een zakje van vijf tulpenbollen, dan ben ik morgen biologisch"
Top 5 - afgelopen week
- In memoriam Harmen Peters
- René Groenen en Gineke de Graaf nemen afscheid van biologisch-dynamische boerderij De Beersche Hoeve
- Fotoreportage: Bio-producenten op PLMA 2023
- "Diversiteit is altijd beter dan een monocultuur"
- Meer natuur, beter voor dierenwelzijn: maar boer Gerjo Koskamp kan het niet alleen
Top 5 - afgelopen maand
Vraag naar fieldsales- en marketingdiensten bio-sector groeit
De vraag naar persoonlijk contact vanuit de biologische merken naar de winkels groeit. De biologische markt groeit hard, maar daar profiteren de meeste biologische speciaalzaken niet van. Merken zijn daarom bereid extra te investeren in communicatie en zoeken nu actief naar direct contact met hun afzetkanalen. "Wij merken dat steeds meer merken, maar ook winkels de meerwaarde inzien van het direct communiceren met elkaar, aldus Ton Severrien. Het inzetten van een flexibele buitendienst creëert betrokkenheid en veel inzicht. Het merk informeert en adviseert de winkel en de winkel deelt op hun beurt de ervaringen met het merk. Een dergelijk dialoog tussen producent en winkelier is waar het ons om gaat."
Op dit moment werkt GreenSprout samen met FZ Organic Food (Yakso & Trafo), Bio Planète, Ecofinia (Vivani & iChoc) en Simon Lévelt. Binnenkort starten zij een samenwerking met Tons Mosterd. De groothandels worden bij alle activiteiten ook actief betrokken. Het succesvol verkopen van producten vereist immers inspanningen van alle schakels in de keten.
Tijdens een winkelbezoek worden er verschillende onderwerpen besproken van de merken waar GreenSprout op dat moment voor op pad is. Dit kunnen nieuwe producten zijn, maar ook bestaande producten die aandacht nodig hebben. Ook wordt er gekeken naar hoe en waar producten gepresenteerd staan en wordt er advies gegeven over het verbeteren van hiervan. In enkele gevallen worden er hele schappresentaties opnieuw opgebouwd. Zo is er onlangs voor Yakso in een aantal winkels de gehele Oosterse maaltijdcategorie onder handen genomen. Dit leverde een significante verbetering op, waarvan zowel het merk, als de winkel, maar ook de groothandel van profiteert.
De toekomst ziet GreenSprout met veel vertrouwen tegemoet. De markt is dynamisch, sterk in beweging en het ondersteunen van merken en producten zal daarom altijd nodig zijn, verwacht GreenSprout.
Kijk voor informatie op: www.greensprout.eu
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-06-01 Helft Nederlanders vindt 'duurzaam' onduidelijk
- 2023-05-31 Boeren en tuinders melden zich voor problemen mentale gezondheid
- 2023-05-31 Snelgroeiende vraag naar lagedruk CO2-behandelingen om insecten te bestrijden
- 2023-05-24 "Rond de plukperiode wordt er steeds meer gekeken naar tijdelijke huisvesting"
- 2023-05-24 John Janssen neemt afscheid als voorzitter BioLogisch Limburg
- 2023-05-22 "Milieuscore motiveert bedrijven om te verduurzamen"
- 2023-05-22 Judith Deusings benoemd tot bestuurslid van BioLogisch Limburg
- 2023-05-16 Jaarverslag Skal 2022: 6.538 inspecties uitgevoerd, sector groeit met 1,7% naar 5.781 bedrijven
- 2023-05-16 "Doen banken genoeg tegen klimaatverandering?"
- 2023-05-12 "Geen krop sla uit de voedselflat, maar wel biologisch-dynamische eieren"
- 2023-05-09 BD Grondbeheer: Ruim een half miljoen euro aan donaties in 2022 voor vrije grond
- 2023-05-05 OPTA Europe verwelkomt de Polish Chamber of Organic Food (PIZE) als nieuw geassocieerd lid
- 2023-05-05 Alibaba-oprichter Jack Ma geeft nu les over duurzame landbouw
- 2023-05-04 Bijna 3.000 aanmeldingen voor SOS Slaapkamer
- 2023-05-04 Landbouw Adviespool publiceert bedrijfseconomische verkenning naar een biologische bedrijfsvoering
- 2023-05-03 Extra controles op samenstelling biologische producten
- 2023-05-02 Skal gaat etiketcontroles uitvoeren bij verkooppunten
- 2023-05-02 Ronnie Cummins overleden
- 2023-04-28 Waar let je als Skal-inspecteur op bij een inspectie?
- 2023-04-25 Masterclass Biologisch Ondernemen start 30 mei