Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Daisy Girl best verkochte bio-appelmerk in de VS

CMI Orchards bereidt het nieuwe seizoen van zijn biomerk Daisy Girl voor. De productie van bio-appelen wordt op 15 procent geraamd. CMI onderzoekt de mogelijkheden om de afzet van dit merk gedurende het seizoen 2017 nog verder uit te breiden. 



Volgens George Harter van CMI maakt het merk Daisy Girl een sterke omzetgroei door. Daisy Girl is al voor het tweede jaar op rij het bestverkochte biologische appelmerk in de Verenigde Staten.

Harter vertelt verder dat de vooruitzichten voor het bio-appelseizoen in Washington erg goed zijn. "Er zijn nieuwe Daisy Girl boomgaarden productief geworden. Onze aanvoer zal groeien en we zullen de retailafzet nog verder proberen uit te breiden buiten de 9.000 winkels die de Daisy Girl appelen vorig seizoen al verkochten."

Harter zegt dat Daisy Girl haar waarde voor de retail al bewezen heeft. Hij haalt scangegevens van Nielsen aan waaruit blijkt dat het merk op nummer één staat in de categorie biologische clubrassen en de bestverkochte appel is in de categorie verpakte biologische Gala, Fuji, Red Delicious, Ambrosia, Granny Smith en Rosalynn. 

Harter vertelt een beetje teleurgesteld te zijn door het feit dat de verpakte Daisy Girl Pink lady's in 2016 slechts op nummer twee eindigden. "We hebben hier dus nog wat werk te doen."

Steve Lutz van CMI legt uit dat het bedrijf de verpakking van 900 gram op de markt heeft gebracht om de retailprijs voor de consument te verlagen. Tegelijkertijd zorgt de nieuwe verpakking voor een betere presentatie in het winkelschap waardoor er waarde aan het product wordt toegevoegd.

Lutz vertelt bovendien dat biologische merkproducten de prestaties van de gehele categorie aanjagen. "Het afgelopen seizoen genereerden voorverpakte bio-appelen een groei van 26 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. In dezelfde periode liep de afzet van merkloze en huismerk bio-appelen daarentegen met 10,2% terug."

Harter merkt tot slot op dat gezien de kleinere maten van de nieuwe oogst, retailers aanzienlijk meer winst zullen maken op hun zakken bio-appelen.

Voor meer informatie:
Linda McFarland 
T: +1 509 888 3418
Publicatiedatum: