Zij speelt in op de populariteit van de biologische voeding en is begonnen met een nieuwe campagne onder de naam 'Your Happy'. De campagne is bedoeld om het plezier van biologische voeding te delen en samen te laten vallen met Biologisch September.
Waarom biologische voeding Engelsen zich gelukkig voelen:
- Meer dan tweederde van de consumenten (68%) zeggen dat biologische voeding hen gelukkig maakt omdat het goed voor hen, goed voor de dieren en goed voor het milieu is. Onder vrouwen stijgt dit percentage tot 78%;
- 80% zegt dat voeding met veel smaak hen gelukkig maakt;
- 78% zegt dat voeding wat samengaat met dierenwelzijn hen gelukkig maakt;
- 77% zegt dat voeding wat zorg draagt voor het milieu hen gelukkig maakt;
- Bijna 8 van de 10 (79%) zegt dat ze gelukkig worden als de voeding die ze kopen de biologische telers ondersteunt.
VK: Meer vraag bio-voeding in supermarkten
- Twee derde (64%) van de consumenten willen retailers die meer ruimte vrijmaken om biologisch voedsel en drank te ondersteunen. Onder 18 tot 25 jarigen stijgt dit tot 72%;
- Meer dan de helft (56%) denkt dat er niet genoeg retailers meegaan in de verkoop van biologische voeding in hun omgeving;
- 64% zeggen dat ze meer keuze willen in het biologisch assortiment;
- Zes op de 10 consumenten (60%) denkt niet dat retailers genoeg doen ter ondersteuning van biologische telers en producenten in het VK.
Voor meer informatie:
Rachel Parkes
T: +44 07775 652919
rachel.parkes@greenhousepr.co.uk
www.organictradeboard.co.uk
Chrissie Williams
T: +44 07715 816363
chrissie.williams@greenhousepr.co.uk