Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Functioneel en convenience gaan heel goed samen"

FITSHE introduceert premium vegan proteïnebars

Tholen – In een drukke levensstijl is sporten dé ideale uitlaatklep om weer op krachten te komen. De ondernemende vrouw die een gezonde en bovenal actieve levensstijl nastreeft kan daarbij wat extra ondersteuning gebruiken. Toch is juist díe doelgroep ondervertegenwoordigd als het gaat om sportvoeding. "Het is opvallend hoezeer de gemiddelde sportvoedingsproducent de gespierde man steeds maar weer centraal stelt", constateert Caroline Glasbergen van FITSHE. Haar bedrijf in premium eiwitsupplementen biedt uitkomst door zich hoofdzakelijk op vrouwen te richten. "We maken ons hard voor de vrouw die alles uit haar actieve leven wil halen met mooie, pure en functionele producten die passen bij haar levensstijl."



Snijvlak van functioneel en convenience

Het is tegelijkertijd een statement richting de grote potverpakkingen die menig sportschool of speciaalzaak ontsiert. "Een intensieve workout vraagt al veel van het menselijk lichaam. Dan moet het geen hele opgave zijn om aan je eiwitinname te voldoen. Daar zit niemand op te wachten", weet Caroline. "Met onze producten begeven we ons om die reden op het snijvlak van functioneel en convenience." Om daar gehoor aan te geven, is een groot deel van de FITSHE producten per portie verpakt.

Geen concessies hoeven doen

Een andere beweegreden om zich op deze markt te begeven, is het nijpende tekort aan hoogwaardige eiwitproducten op basis van natuurlijke ingrediënten. "Hoe anders kun je het natuurlijk herstel bevorderen?", stelt Caroline retorisch. De keuze voor natuurlijke ingrediënten komt bovendien de smaak ten goede. "Er is veel behoefte aan eiwitproducten met een puur en ook lekker smaakprofiel. Onze producten smaken voor de verandering eens niet naar karton", lacht ze. "We hanteren authentieke recepturen met ingrediënten die je bij wijze van spreken in ieders keukenkastje kunt terugvinden. Daarbij willen we onze gebruikers op een lekkere en bovenal verantwoorde manier ontzorgen, zonder dat zij enige concessies hoeven te doen."

Nieuw: vegan proteïnebars

FITSHE voert een drietal productgroepen. De vegan proteïnebars zijn de jongste aanwinst binnen het assortiment. Deze premium repen bevatten plantaardige proteïne en bevatten elk minder dan 200 kcal. De subtiele zoettinten zijn afkomstig van fruit en kokosnectar. Caroline: "Bijkomend voordeel is dat winkeliers onze repen op meerdere manieren kunnen positioneren. Zowel in het schap voor gezonde voeding als die voor tussendoortjes komen de repen goed tot hun recht."

De repen zijn verkrijgbaar in een drietal varianten. 'Vegan Energy Boost – Crunchy Raw Chocolate' bevat 8 gram hoogwaardige proteïne uit onder andere noten, pinda's, pompoenpitten en cacao nibs. De Vegan Protein Bars 'Dark Chocolate & Green Power' en 'Dark Chocolate & Indian Spices' leggen meer de nadruk op eiwitname en bevatten ieder 12 gram proteïne. De repen zijn omhuld met een coating van pure chocolade op basis van 73% cacao. Green Power refereert aan het gebruik van spirulina, de zoutwateralg die bekendstaat om zijn extreem hoge concentratie antioxidanten. Indian Spices, tot slot, ontleent zijn naam daarentegen aan kenmerkende Indiase specerijen als kurkuma en gember.


Benaderbaar

Aan ambities geen gebrek. Het bedrijf is de opstartfase net ontgroeid en hoopt binnenkort de eerste schreden richting het buitenland te zetten. De producten zijn momenteel bij (middel)grote retailers verkrijgbaar, waaronder Vitaminstore, Marqt, De Bijenkorf, enkele biologische speciaalzaken en via de webshop van FITSHE zelf.

De persoonlijke benadering blijkt ronduit effectief. "FITSHE onderhoudt nauwe contacten met haar partners. Zo brengen we samples hoogstpersoonlijk langs. In alles zijn we benaderbaar. Op de wikkelfolie staan bijvoorbeeld mijn contactgegevens. Voor vragen of suggesties kan iedereen me rechtstreeks benaderen", besluit Caroline.

Voor meer informatie:
Caroline Glasbergen
FITSHE B.V.
Stationsplein 45 A4.002
3013 AK Rotterdam
T: +31 (0)6-30593140
cglasbergen@fitshe.com
www.fitshe.com