"Ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers"
De kraam van Estafette Odin.
Hij vertelt dat het een erg leuke dag was. "Het was vrij rustig, met vlagen was het wel druk. Dit kwam waarschijnlijk door het zomerse weer en het feit dat het gisteren Vaderdag was. Ik heb bijvoorbeeld haast geen gezinnen gezien. De combinatie met muziek en allerlei proeverijen maakten het wel tot een mooi geheel." Voor Joeri was het al heel wat jaren geleden dat hij op de markt van De Groene Passage aanwezig was. "Zo'n 15 tot 20 jaar geleden heb ik een keer met de Dipam-kaarsen op de markt gestaan. Ik denk dat dit één van de eerste markten was, toen stonden er maar een paar kraampjes. Sindsdien is de markt dus flink gegroeid."
Er zijn in de loop van de dag allerlei vragen gesteld, meent Joeri. "Aardig wat mensen vonden het verrassend dat wij veel groenten en fruit leveren aan Gimsel en restaurant Spirit. We hebben ook veel verteld over de abonnementen. En we hadden olijfolie, avocodo's en tomaten bij. Vooral de olijfolie deed het heel goed. We hebben de bezoekers laten proeven van onze zelfgemaakte guacamole."
Het rechtstreekse contact met de consumenten is voor Joeri overigens niet nieuw. Hij komt regelmatig in de winkels. "Vanuit onze coöperatie heb ik veel aan ledenwerving gedaan. En ik was nauw betrokken bij de organisatie van filmavonden en ledenavonden. Zodoende heb ik aardig wat keren in de winkel gestaan. In die zin heb ik veel contact met onze achterban."
Dinsdag 20 juni volgt in Biojournaal een algemeen verslag met foto's van de festivalmarkt.
Voor meer informatie: [email protected]