Hoe staat dé bewuste consument tegenover supermarkten en fabrikanten? Laten we het erop houden dat er ruimte is voor verbetering. Uit onderzoek van Questionmark blijkt dat zij hen als onbetrouwbare bronnen ziet. Ze lezen etiketten veel kritischer en wantrouwen de gezondheidsclaims die daarop vermeld staan vaker. Ze vinden het moeilijk om te doorgronden of producten in supermarkten daadwerkelijk gezond en/of duurzaam zijn. Dat maakt het voor "de 'gemiddelde consument' praktisch onmogelijk om een goed geïnformeerde keuze te maken", aldus Charlotte Linnebank van Questionmark.
Voedingsmiddelengiganten Unilever en Nestlé werden gezien als het minst duurzaam, terwijl Ekoplaza en Bio+ doorgaan als het meest duurzaam, volgens de ondervraagde consumenten.
Bron: VMT

Abonneren
Vacatures
- Manager Dienstverlening
- (junior/aankomend) Sales Manager
- Teeltspecialist Flower Trials & Home Garden
- Commercieel Directeur
- Warehouse Quality Control
- Operationeel manager / MT-lid
- Product Manager speciale orchideeën
- Supply Chain Manager
- Vice President of Growing Operations
- Administratief medewerker
"Bewuste consument wantrouwend tegenover supermarkten"
Consumentenonderzoek: Ekoplaza en Bio+ meest duurzaam
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-12-04 Meldpunt voor onterechte duurzaamheidsclaims
- 2023-12-01 Duitsland: Netto Marken-Discount steunt overheidsinitiatief om biologische voeding te promoten
- 2023-12-01 "Aandeel biologisch daalt bij Lidl"
- 2023-11-29 Joren Jacobs gaat afscheid nemen van Nieuw Mos
- 2023-11-29 Het vervolg: tweede ontmoeting jonge winkeliers bij Goodyfood in Hilversum
- 2023-11-27 "Herbruikbare tas meenemen tijdens het winkelen moet nieuwe norm worden"
- 2023-11-21 Sebastiaan Kuipers nu ook eigenaar van Groningse Ekoplaza
- 2023-11-20 Eko Heerlijk Wormerveer viert 12,5-jarig bestaan
- 2023-11-16 Online supermarkt Crisp haalt €35 miljoen op voor groei
- 2023-11-16 Bio-supermarktketen basic nu officieel onderdeel van tegut…
- 2023-11-16 "Supermarkten kunnen directe invloed hebben op tegengaan diabetes type 2-ramp"
- 2023-11-16 "De ervaringen en verhalen van dit evenement worden meegenomen naar de winkels"
- 2023-11-14 Onderzoek naar eetgedrag: nieuwe week begint gezond en eindigt met pizza of frituur
- 2023-11-10 Duitse retailers verdeeld over etikettering bij nieuwe gentechnologie
- 2023-11-09 "Een winkel hebben met een franchiseformule is echt een verademing"
- 2023-11-09 Lekker Puur 200 meter verderop heropend in Westmalle