Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Bewuste consument wantrouwend tegenover supermarkten"

Consumentenonderzoek: Ekoplaza en Bio+ meest duurzaam

Hoe staat dé bewuste consument tegenover supermarkten en fabrikanten? Laten we het erop houden dat er ruimte is voor verbetering. Uit onderzoek van Questionmark blijkt dat zij hen als onbetrouwbare bronnen ziet. Ze lezen etiketten veel kritischer en wantrouwen de gezondheidsclaims die daarop vermeld staan vaker. Ze vinden het moeilijk om te doorgronden of producten in supermarkten daadwerkelijk gezond en/of duurzaam zijn. Dat maakt het voor "de 'gemiddelde consument' praktisch onmogelijk om een goed geïnformeerde keuze te maken", aldus Charlotte Linnebank van Questionmark.

Voedingsmiddelengiganten Unilever en Nestlé werden gezien als het minst duurzaam, terwijl Ekoplaza en Bio+ doorgaan als het meest duurzaam, volgens de ondervraagde consumenten.

Bron: VMT


Publicatiedatum: