Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw etiket voor biologische sappenlijn Schulp

Sinds enkele weken is de nieuwe fles en vernieuwde etikettenserie van de biologische sappenlijn van Schulp te bewonderen in vele natuurvoedingswinkels. Sapmaker Albert Schulp speelde al langer met de gedachte om het verhaal achter zijn familiebedrijf meer tot zijn recht te laten komen op de flessen en etiketten. "Onze achtergrond als fruitteler is nu beter zichtbaar en de originele illustraties laten zien op welke unieke plek wij hier langs de rivier de Vecht al sinds 1861 gevestigd zijn", laat Albert weten. Hij benadrukt dat de input uit de praktijk zeer waardevol is geweest. "Dit heeft ons en de vormgevers op het juiste spoor gezet."



Belangrijk bij de ontwikkeling van de nieuwe etiketten was de ervaring van ondernemers uit de praktijk. Zo keken onder andere Jan Peter Oosterloo van Ekoplaza Bilthoven en Astrid Weidmann en Torben Dijkstra van De Groene winkel in Zeist mee tijdens het ontwerpproces. "Wij waren best kritisch op het eerste ontwerp", zegt Astrid. "De achtergrond van het etiket was met diverse kleuren veel te druk en het eerste aanblik was niet wat past bij een authentiek bedrijf als dat van Schulp. In de winkel hebben we ook diverse klanten gevraagd welke etiketten men het meest aansprekend vond. Dit gaf interessante uitkomsten."



"Gaaf gedaan", is de eerste reactie van Torben als hij het eindresultaat afgelopen week onder ogen krijgt. "Het is een mooi en fris etiket geworden. Knap dat het ontwerpbureau met alle input de juiste snaar heeft weten te raken. Ook de herkenbaarheid van de getekende vruchten op het etiket heeft men uiteindelijk mooi opgelost. De kwaliteit is nu goed zichtbaar gemaakt met deze passende uitstraling."

"Het is heel stijlvol geworden. Nu moet het zich in de praktijk natuurlijk gaan bewijzen. Wij staan er in ieder geval dubbel en dwars achter", vult Astrid aan.



Voorjaarsactie

De sappen van Schulp worden ook in geschenkverpakking uitgebracht. Schulp komt met een voorjaarsactie met een transparante geschenkkoker bestaande uit zeven verschillende flesjes biologisch sap en een Schulp sap en is vanaf de tweede week van april verkrijgbaar bij vele natuurvoedingswinkels.

Voor meer informatie: www.schulp.nl
Publicatiedatum: