Bio-AGF wint terrein in Italië

In een markt als de Italiaanse, waar sprake is van felle concurrentie vanuit andere landen als Marokko en Egypte, met zeer competitieve prijzen wegens de lage arbeidskosten, is opvallen de enige wijze waarop producenten kunnen overleven. Daarom hebben zovelen besloten zich te specialiseren in de biologische teelt.

Manuela Benedetti, CEO van Blife: "Wij analyseren de prijzen en de beschikbare volumes op de biologische markt elke ochtend om te verzekeren dat de telers de best mogelijke prijs voor hun producten krijgen. Dit zal hen niet alleen in staat stellen om zich te onderscheiden van concurrenten, maar zal hun producten ook extra waarde geven, plus een uitleg waar de hogere prijs vandaan komt, zodat het redelijk is voor de consument."



Aangezien de biologische teelt relatief jong is, worden bepaalde rassen nog niet op Italiaanse bodem geteeld. "Als we een verzoek hebben voor een product waarover onze producenten nog niet beschikken, voeren we onderzoek en de noodzakelijke gewasplanning uit om de beschikbaarheid te garanderen", bevestigt Benedetti.

"In Italiƫ is tussen de 30 en 40% van de productie biologisch, hoewel dit slechts een algemeen beeld is. Afhankelijk van het product zal het namelijk moeilijker of makkelijker zijn om je aan deze filosofie te houden", aldus Benedetti. "We werken alleen met producenten die 100% biologisch telen", verzekert ze. "Op deze manier kan de consument bepaalde garanties worden gegeven wat betreft de omstandigheden waar de groenten en fruit uit komen, hun oorsprong en de behandelingen die ze hebben ondergaan."

Voor meer informatie:
Manuela Benedetti
Blife srls
Tel.:+39 1570325 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven