De omzet van de detailhandelsactiviteit bij Colruyt Group steeg met 2,7 procent tot circa 3,6 miljard euro. Retail vertegenwoordigde 76,6 procent van de geconsolideerde omzet. Sterke concurrentie en een aanhoudend moeilijk economisch klimaat blijven de retailmarkt in Belgiƫ en Frankrijk typeren.
De omzet van de Colruytwinkels in Belgiƫ en Luxemburg steeg met 1,9 procent,
voornamelijk door verkoopprijsinflatie. Het winkelpark werd verder vernieuwd: vijf
winkels werden tijdens de eerste jaarhelft omgebouwd tot vierde generatiewinkels.
OKay, Bio-Planet en Cru realiseerden een gezamenlijke omzetgroei van meer dan 11
procent door uitbreiding van de verkoopoppervlakte, organische groei en verkoopprijsinflatie, van 372,3 miljoen euro in het vorige boekjaar, tot 415,1 miljoen euro in het huidige.
Bron: Colruyt Group

Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Fotoreportage: Jubileumjaar De Groene Passage feestelijk afgetrapt met Zomermarkt
- De Speld steekt de draak met biologisch
- Honderden bezoekers voor BioVelddag
- Skal constateerde in 2021 geen enkele non-conformiteit bij 67% van de gecertificeerde bedrijven
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
- Is de consument bereid meer te betalen voor zuivel van melkveehouders die de kalfjes bij de koe houden?
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-27 De Speld steekt de draak met biologisch
- 2022-06-27 Geslaagde zomermarkt natuurvoedingswinkel De Wiershoeck
- 2022-06-24 Odin Westerpark verhuist naar Amsterdamse Bilderdijkstraat
- 2022-06-23 Verdere consolidatie van biologische voeding in Wallonië in 2021
- 2022-06-23 Flitsbezorger Zapp staat voor vertrek uit Nederland
- 2022-06-23 Aldi blijft vertraging oplopen met kassaloze super in Utrecht
- 2022-06-23 Certificeringssystematiek voor verkoop onverpakte bio-producten voor supermarktketens vereenvoudigd
- 2022-06-22 "Gorillas en Flink winnen flitsstrijd"
- 2022-06-22 Online marktaandeel Picnic gelijk met Albert Heijn
- 2022-06-21 Tweede Ekoplaza Foodmarqt geopend
- 2022-06-20 Meer dan 60 procent van de consumenten winkelt het liefst in fysieke winkel
- 2022-06-20 Vlamingen kochten in 2021 vaker bio en gaven er 7% meer aan uit
- 2022-06-16 AH ziet geen heil in biologische winkels
- 2022-06-16 Drukbezochte openingsavond bij vernieuwde Ekoplaza Alkmaar
- 2022-06-15 Edeka versterkt de samenwerking met Naturland
- 2022-06-14 Albert Heijn, Crisp en Picnic genomineerd voor E-Commerce award
- 2022-06-10 Geïntegreerd klimaatsysteem bindt duurzame koeling aan gasloze verwarming
- 2022-06-09 Spaanse regering bestrijdt voedselverspilling en gaat supermarkten boetes geven
- 2022-06-09 Pilotproject bezorg- en afhaaldienst in Berlijn en Frankfurt am Main
- 2022-06-07 Holland & Barrett nieuwkomer in top 10 van meest klantvriendelijke bedrijven