Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Deense boerenkool populair in Azië

In Aziatische markten neemt de vraag toe naar Deense biologische producten met een hoge kwaliteit. Daarom heeft Ronni Sørensen het exportbedrijf Green Gourmet opgezet. Hiermee kunnen kleine ondernemingen toegang vinden tot markten die anders onbereikbaar zouden zijn, zoals Japan en Taiwan.



Het handelsbedrijf heeft een groot aantal verschillende producten. Ronni's achtergrond ligt echter bij boerenkool. Hij heeft gewerkt aan een product op basis van boerenkool dat ook goed in de Aziatische markten past. Met zijn familiebedrijf Vendsysselske Grønlangkål werkt hij al 35 jaar met diepvriesboerenkool voor supermarkten. Boerenkool is een erg populaire groente in Denemarken en wordt als een must gezien bij elk kerstdiner.

"Mijn familie heeft een lange geschiedenis met boerenkool, terwijl het nagenoeg compleet onbekend is op de Aziatische markt. De groente is daar echter op gaan vallen wegens de gezondheidsvoordelen. Twee jaar nadat we met Green Gourmet de Aziatische markt op gingen, begonnen we met de productie van biologische gevriesdroogde boerenkool, die in het B2B-segment verkochten. We hebben een kwalitatief hoogwaardig product. Tijdens de leveringsketen wordt het nooit warmer dan 42 graden, waardoor alle gezonde bestanddelen bewaard blijven. Met slechts 4 gram van deze boerenkool krijgen consumenten hun dagelijkse hoeveelheid vitaminen en mineralen binnen", aldus Ronni.



De vraag naar boerenkool blijft toenemen en het bedrijf is momenteel actief in Zweden, Noorwegen, Japan, Taiwan en het Verenigd Koninkrijk.

"Het belangrijkste voor dit soort producten is dat we ervoor zorgen dat consumenten het verhaal erachter leren kennen. Het is niet een product dat zichzelf verkoopt. We zijn daarom erg actief geweest op social media. We gebruiken Linkedin om Europese markten te bereiken, maar hebben gemerkt dat dit platform nauwelijks bekend is in Azië. Daar is Facebook meer in gebruik. We hebben een Japanse expert op het gebied van social media aangenomen en hebben ervoor gezorgd dat mensen niet alleen onze informatie over het product kunnen lezen, maar ook de achterliggende bronnen als bewijs kunnen inzien."

Green Gourmet produceert boerenkool zowel in de vorm van poeder als van korrels. Bedrijven gebruiken het verwerkte product als ingrediënt om hun eigen voedingsmiddelen gezonder te maken. Ook wordt het gebruikt bij de productie van smoothies en als extra bron van vitamines. De cosmetica-industrie heeft ook interesse in het product, dat als bestanddeel dient voor gezichtsmaskers en crème.



"Alle producten zijn biologisch. Aanvankelijk boden we zowel conventionele als biologische boerenkool, maar we merkten al snel dat er in Japan alleen interesse was in de biologische variant. We werken niet direct met klanten in China, maar we leveren wel aan andere bedrijven die zelf naar China exporteren."

"China heeft alles, maar het soort boerenkoolpoeder dat daar op de markt te krijgen is, is niet het soort superfood dat wij produceren. China is een enorme markt en we zouden daar graag aan de slag gaan", zegt Ronni tot slot.

Voor meer informatie:
Green Gourmet
Ronni Sorensen
Tel: +45 30325176
Ulla Andersen
Tel: +45 2819 8401
groenlangkaal@yahoo.dk
green-gourmet.dk
vendsysselske-groenlangkaal.dk
Publicatiedatum: