Voor het eerst werken de keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade dit najaar samen tijdens hun landelijke promotieweken. De samenwerking is zichtbaar in de online campagne met 'Debbie Duurzaam' in de hoofdrol. Het doel van deze overkoepelende campagne is om consumenten te stimuleren om vaker voor gecertificeerde producten te kiezen.
De vijf keurmerkorganisaties vinden elkaar in overlappende doelstelling en doelgroep. Zij staan voor een betere wereld voor mens, dier en natuur. Om dit te realiseren stimuleren de organisaties supermarkten om het aanbod gecertificeerde producten te vergroten, zodat het de consument makkelijker wordt gemaakt om deze producten te kopen.
Al meerdere jaren organiseren de vijf keurmerkorganisaties, afzonderlijk van elkaar, in september en oktober landelijke promotieweken, namelijk: de Bio10daagse, Bewuste Visweek, Beter Leven Week en Fairtrade Week. In deze weken staan de producten, die deze organisaties certificeren, centraal in de supermarkt.
In de overkoepelende campagne introduceren de organisaties het personage Debbie Duurzaam. In vier korte filmpjes omarmt zij producenten en hun duurzame producten, zoals biologische wortels, duurzame schol en verantwoorde zalm, 3 sterren Beter Leven kip en Fairtrade bananen. Met de start van de Bio10daagse op 15 september zullen de filmpjes stapsgewijs tot 6 november via online kanalen worden verspreid.
Bron: Bionext
Abonneren
Vacatures
Top 5 - gisteren
- "Als we stoppen met gifgebruik en kunstmest, dan zal er veel goeds gebeuren voor de boeren"
- "Basilicumolie, waar het allemaal mee begon, is nog altijd ons meest populaire product"
- QR-code neemt consument bij de hand in de wereld van specerijen
- PAN Nederland constateert meer bestrijdingsmiddelen in tuinplanten
- Maria Geuze nieuwe directeur Slow Food Youth Network Nederland
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
- In memoriam: Frans baron van Verschuer
- "We zeiden tegen elkaar: als we dit doen, dan gaan we voor 100% biologisch"
- John Arink gaat discussie aan met Henk Bleker bij Humberto op RTL4
- Patty Brard weggestuurd van bio-boerderij op Ibiza
- Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
Keurmerken Biologisch, ASC, MSC, Beter Leven en Fairtrade starten promotiecampagne
Voedselkeurmerken bundelen krachten
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2022-06-30 Tweede Kamer: "Ondersteun biologische koplopers in stikstofaanpak"
- 2022-06-29 Eerste hide&b cabin verlaat de fabriek
- 2022-06-28 "Wij komen langzaam uit de 'Biomarkt-patstelling' en dat is goed nieuws!"
- 2022-06-28 IFOAM gaat pleiten voor nationale invulling van de extra voorwaarden van het nieuwe GLB
- 2022-06-27 Extra aandacht voor nieuwe verdienmodellen bij vierde editie van Boerenversneller
- 2022-06-27 Genomineerden BioVLAM 2022: Bio-Planet, Brouwerij 3 Fonteinen, De Zuivelarij, Rawijs en Vitaetom
- 2022-06-27 Skal constateerde in 2021 geen enkele non-conformiteit bij 67% van de gecertificeerde bedrijven
- 2022-06-24 Toast op 5 jaar BioAcademy en 15 jaar BioVelddag
- 2022-06-20 Tienduizend mensen demonstreren tijdens Klimaatmars in Rotterdam
- 2022-06-20 Land van Ons helpt biologische boer in Hasselt aan opvolger
- 2022-06-20 Fotoreportage jubileumfeest BioNederland
- 2022-06-20 Viering 40-jarig jubileum CLM
- 2022-06-20 Vlaamse bio-sector gaat voor 25% ambitie
- 2022-06-16 Demodag onderstreept de potentie van mengteelt
- 2022-06-16 Hoe zorg je ervoor dat je kind gezond eet?
- 2022-06-16 Ronald van Marlen spreekt Rabobank-aandeelhouders aan op verantwoordelijkheid voor 'landbouwpuinhoop'
- 2022-06-15 Samen tegen Voedselverspilling wint WUR Impact Award 2022
- 2022-06-15 Milieu-impact voedselproductie moet meer nadruk krijgen
- 2022-06-09 Noord-Brabant: De hele keten aan zet voor een duurzame Landbouw en Voedselsector
- 2022-06-08 "Een systeem waar meer energie in gaat dan eruit komt, komt uiteindelijk tot stilstand"