"Ageeth Visser (Landzicht): "We willen ons richten op nieuwe groepen klanten"
Masterclass Stad en Platteland is gestart
Tijdens zeven bijeenkomsten, verspreid over een half jaar, leren deelnemers uit dertien gemeenten binnen de regio Rotterdam hun producten of diensten beter af te stemmen op de wensen van consumenten in de stad. Amelia Oei van de Gemeente Rotterdam zegt daarover: "Innovatie is nodig om te kunnen overleven in een wereld die steeds in beweging is. We proberen met dit platform partijen bij elkaar te brengen en business-ideeën aan te jagen."
Met behulp van coaching en het doen van veldonderzoek, leren deelnemers op een nieuwe manier na te denken over hoe ze hun producten en diensten het beste kunnen afzetten. Melkveehouder Ad van der Berk van Nescio is enthousiast: "Er is een enorme kloof tussen de stad en het platteland. Ik wil mensen die geen idee meer hebben hoe melk gemaakt wordt bij ons in de stal zien te krijgen." Ageeth Visser van Landzicht Biologisch Groenteabonnement heeft al jaren een succesvol concept en een trouwe groep klanten. Toch wil zij haar groenteabonnement graag doorontwikkelen: "We willen ons richten op nieuwe groepen klanten, zoals jonge gezinnen in de stad. Hoe kunnen we ons product en onze communicatie zo vormgeven dat we in hun behoeften voorzien?" Ook Matthijs Tak van Bioaanhuis.nl is op zoek naar nieuwe manieren om aansluiting te vinden: "We hebben prachtige biologische producten, een bezorgdienst en een goed verhaal, maar zijn op zoek naar de juiste manier om ons te onderscheiden in een markt waarin er zoveel te kiezen valt."
De komende weken doen de deelnemers veldonderzoek, waarbij ze worden ondersteund door Greenjunior-studenten van de Hogeschool InHolland. Op vrijdag 21 oktober vindt de volgende bijeenkomst plaats, die in het teken staat van alternatieve businessmodellen en mogelijke kansen in de markt.
Klik hier voor meer informatie over het programma van de masterclass en de volgende bijeenkomsten.
Facebook: Masterclass Stad & Platteland
Twitter: #mcstadplatteland