Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Bio wordt steeds populairder in Polen

De wereldmarkt voor biologische producten ligt al boven de 72 miljard euro en deze trend is eveneens waar te nemen in Polen. Bio is één van de snelstgroeiende sectoren. De dynamische groei van bio in Polen is merkbaar sinds de jaren 90 van de vorige eeuw. In 2015 kocht bijna de helft van de Poolse consumenten producten met het label BIO of ECO, waarbij 11 procent van de respondenten meldde dat ze minstens 1 maal per week en 15 procent dat ze dit op zijn minst een maal per maand kopen.

Volgens de bevindingen van de studie van de universiteit van Lods waarderen Polen bio voornamelijk vanwege de hoge kwaliteit (76,5 procent), betere smaak en biologische teeltmethoden. De meeste consumenten kiezen voor biologische groenten en fruit (69,1 procent) en honing (58,9 procent).

"Onze consumenten zoeken producten van een goede kwaliteit geproduceerd met natuurlijke middelen. Er is in het bijzonder interesse voor biologische groenten en fruit van Poolse telers", zegt Alexander Robaszkiewicz, PR Manager van Lidl Polen.

Naast gezonde redenen werd door de helft van de respondenten als andere reden voor de aankoop van bio genoemd dat het als veilig gezien wordt, GGO-vrij is en gewoonweg smakelijk. Een andere reden is dat het milieuvriendelijk is en de rechten van dieren respecteert.

Bio is vooral populair onder vrouwen, inwoners van grote steden, mensen met middelbaar onderwijs of hoger onderwijs, mensen van middelbare leeftijd en jonge ouders.

Bron: biznes.onet.pl
Publicatiedatum: