Ruim baan voor goed en vers eten langs de snelweg

File wordt een smakelijk feestje op de A2

Tijdens de avondspits van dinsdag 12 juli werden automobilisten op alle tankstations langs de A2 tussen Amsterdam en Den Bosch, getrakteerd op gratis, versbereide en lekkere gerechten uit diverse food trucks. Alle automobilisten waren welkom om mee te eten. "Omdat men deze avond door de verwachtte vakantiedrukte toch al in de file staat, wordt deze fun marketing actie het File Food Festival van Nederland genoemd", vertelt Maartje Nelissen, samen met Dagmar Pijnappels en Lotte Wouters initiatiefnemer van de actie. Maartje geeft aan dat ze voor het overgrote deel met bio-producten werken.



Overal staan mensen in de rij voor goed en vers eten. Op treinstations, festivals en in de binnensteden is het eetaanbod de laatste jaren drastisch veranderd. We leven in een 24/7-cultuur waarin 'bijna' alles voorhanden is. De snelweg ontpopt zich echter steeds meer als laatste bastion voor de ongezonde en fantasieloze snack. Als je als automobilist goed of vers wilt eten kom je bij het gemiddelde tankstation niet verder dan wat gemende noten of een zakje appelpartjes. In enkele gevallen smeren ze ter plekke een broodje voor je maar daar houdt het wel mee op.
 
"Er is weinig tot geen beleving, variatie of identiteit rondom het aanbod van eten en drinken langs de snelweg en dat is een gemiste kans", zegt Maartje.
 


Dagmar Pijnappels is zelf bijna dagelijks onderweg via de A2 van Den Bosch naar Amsterdam en betreurt het beperkte en voorspelbare aanbod. Toch is deze actie geen boos protest, aldus Dagmar. "Wij zien het als een vrolijke aanmoediging voor tankstation houders en wegrestaurants om iets met dit signaal te doen. Juist ook in de avonduren waarin het aanbod extra beperkt is langs de snelweg."
 
Lotte Wouters, die eerder al een succesvolle guerrilla actie opzette tegen het ongezonde streetfood aanbod in de Amsterdamse binnenstad, zegt: "Consumenten zijn veranderd. Ze willen ook onderweg iets kunnen eten wat past bij hun smaak en voorkeur en ze willen vooral meer beleving. Dat merken wij beiden in ons werk. Dit is wat ons betreft een kans voor ondernemers langs de snelweg om zich te profileren, een identiteit aan te meten en daardoor klanten meer aan zich te binden."

Voor meer informatie: www.thefoodlineup.nl

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven