Net als vorig jaar deed de redactie van Biojournaal een oproep om foto's en een kort verslagje van Lekker naar de Boer in te sturen. Hier is goed gehoor aan gegeven. De foto's en bijbehorende verslagen zijn in deze fotoreportage verwerkt. Er staan foto's in van de open dag(en) bij de Zonnehoeve, Timpelsteed, Raspberry Maxx, De Oude Witte Engel, Urtica De Vijfsprong, De Groene Griffioen, Kaasboerderij Noorderlicht, De Zonnehorst, NatuurlijkTomaat en het biologische glasgroentebedrijf van Rob van Paassen.

Rechtsonder: wijn proeven bij de koeien.
Zoals altijd hebben de bezoekers tijdens de open dagen weer veel opgestoken over de biologische werkwijze. Ze kregen tijdens Lekker naar de Boer namelijk uitgebreid de kans om vragen te stellen aan de boeren. Bij bio-teler Rob van Paassen kwamen bijvoorbeeld de volgende vragen regelmatig voorbij: 'waar gaan de producten van Rob heen?' en 'hoe komen ze in de winkel terecht?'.

Linksonder wormen tellen bij De Groene Griffioen.
Lekker naar de Boer
Bionext maakte al bekend dat bijna 45.000 mensen een biologische boerderij bezocht hebben, ondanks het wisselvallige weer op zaterdag. In heel Nederland deden bijna 140 boeren en tuinders mee, van groente- en fruittelers tot en met varkens- en pluimveehouders. Tijdens het Lekker naar de Boer-weekend konden consumenten zelf zien en beleven hoe de biologische boer werkt en op welke manier biologische producten worden geproduceerd. Lekker naar de Boer maakt deel uit van de campagne 'Ook ik sta achter biologisch' van Bionext.Klik hier om de fotoreportage te bekijken.
Voor meer informatie: www.lekkernaardeboer.nl