Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

"Multinationals in Amerika kiezen voor non-GMO"

General Mills, Post, Hershey's, Unilever, Pepsi. Dit zijn maar een paar van de topbedrijven in voeding die sinds januari 2014 door de Green America GMO-campagne zijn overgehaald om genetisch aangepaste ingrediƫnten uit hun producten te halen en in plaats daarvan niet genetisch gemodificeerde of biologische alternatieven te gebruiken.

Todd Larsen, vicepresident van Green America zegt dat we op het keerpunt zijn beland en dat de overstap naar non-GMO voedsel nu sneller zal gaan. Consumenten spelen overduidelijke een belangrijke rol in de vorming van het voedselaanbod. Steeds meer van hen eisen gezond en duurzaam voedsel zonder GMO's en steeds meer bedrijven houden zich daaraan. De overwinningen tot nu toe zijn maar een deel van de trend om andere ingrediƫnten te gebruiken evenals duidelijkere etikettering. In minder dan 2,5 jaar heeft de Green America campagne 10 grote Amerikaanse bedrijven zover gekregen.

Voorheen waren non-GMO voedselproducten alleen in natuurvoedingswinkels te vinden, maar worden nu langzamerhand ook algemeen goed in supermarkten. De grote bedrijven zien dat ze niet meer om de enorme vraag van de consument naar eenvoudig, natuurlijk en biologisch voedsel heen kunnen en introduceren non-GMO en biologische producten. Het is geen modegril, maar een trend.

Er is een grote verschuiving gaande in de vraag naar biologisch en non-GMO voedsel, waarvan de omzet sinds 2012 steeg van 12,9 miljard dollar naar 21,2 miljard dollar. Bedrijven die geen oor hebben voor de campagnes en de consumenten zullen uiteindelijk hun marktwaarde verliezen.

Bron: Vending Market Watch

Publicatiedatum: