De Britse supermarkten Aldi, Waitrose en Ocado namen op 11 mei prijzen in ontvangst tijdens de 'BOOM' uitreiking in Londen. BOOM is een acroniem voor Best of Organic Market. De prijsuitreiking werd georganiseerd door Soil Association. Onder andere de biologische uien van Aldi wonnen een prijs in de categorie verse producten.
De prijzen erkennen 'geweldige biologische producten, winkels, restaurantjes en bloggers die biologisch voedsel en levensonderhoud promoten' en beoordeeld door een onafhankelijk panel van chefs, restauranteigenaren, bekende voedselschrijvers, deskundigen en voedselexperts.
Andere bekende winnaars waren Ocado (internet retailer), Waitrose (supermarkt) en (onafhankelijke) Unicorn supermarkt van Manchester. Anna Jones, voormalige chef bij Jamie Oliver, is BOOM Ambassadrice dit jaar. Over de prijzen zei zij het volgende: "Er heeft een grote verschuiving bij mensen plaatsgevonden die de oorsprong van wat zij eten, willen weten – van waar het werd verbouwd tot wie de zaden plantte – en biologische producten hebben deze kernwaarden. Ik vind het geweldig om die mensen en bedrijven te huldigen die ons zulke schitterende keuzes geven wat betreft wij kopen en eten."
De BOOM-prijzen van 2016 ontvingen bijna 500 aanmeldingen van alle categorieën.
Volgens het Soil Assocation 2016 Biologisch Markt Rapport is de Engelse biologische markt in zijn derde jaar van voortdurende groei en zal de drempel van £2 miljoen binnenkort overschrijden.
Bron: FruitNet
Abonneren
Vacatures
- (Jr.) Specialist Duurzaamheid
- Sales Manager / Trader
- In- Verkoper Tuinplanten
- Aardbei-veredelaar
- Inkoper / Verkoper BIO groente en fruit
- New business manager
- Internationale Senior Retail Account Manager
- Mango trader
- Commercieel medewerker binnendienst
- Vestigingsmanager / Arbeidsmanager
Aldi wint Best of Organic Market-prijs
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"
- 2023-08-28 'Zie dat je supermarkt maar eens doen'
- 2023-08-24 Picnic opent grootste hub in Nederland
- 2023-08-23 Picnic wil de helft van de Duitse bevolking bereiken
- 2023-08-22 Crisp gaat in België in het rood