"Merken kunnen zich mooi presenteren aan consumenten"

Ruim 4.700 bezoekers voor tweede Better Event

Tholen - De tweede editie van het Better Event heeft zo'n 500 bezoekers meer getrokken dan in 2015. Het gezondheidsevenement op het gebied van voeding, verzorging, sport en beweging vond wederom plaats in het Amtrium, het duurzame gebouw van de RAI Amsterdam. "Het was hartstikke geslaagd, we hebben zo'n 4.700 bezoekers mogen verwelkomen. Hier zijn we heel tevreden over, het is namelijk niet vanzelfsprekend dat een tweede editie ook zo succesvol is", vertelt Elizabeth Maris namens de organisatie van de beurs.


Linksboven de stand van TerraSana, rechtsboven Amber Albarda (één van de initiatiefnemers van de beurs) en rechtsonder Weleda.

Elizabeth gaf vorig jaar direct na de beurs al aan dat ze voor de volgende editie waarschijnlijk meer ruimte nodig zou hebben. Deze verwachting kwam ook uit. "Een deel van de exposanten stond dit keer met een kraam buiten op de markt. Dit bleek uiteindelijk toch te fris en hen hebben we op de eerste etage van het Amtrium, waar ook de lezingen werden gehouden, een statafel aangeboden. Ze zijn uiteindelijk allemaal naar binnen gegaan. Vanwege de lezingen hadden ze daar extra aanloop, waardoor ze super tevreden waren over de nieuwe plek."

De lezingen werden ook dit keer goed ontvangen. "Vorig jaar waren veel lezingen al snel vol. Daarom zijn er nu twee keer zoveel lezingen ingepland. Hierdoor hadden we elk uur 200 man extra capaciteit, daardoor verliep alles een stuk soepeler."


Linksboven Ekonoom, rechtsboven Frecious, linksonder één van de vele lezingen, rechtsonder de stand van de Vitamin Store.

Er stonden 60 standhouders op het Better Event die circa 90 merken vertegenwoordigden. Op de beurs was net als tijdens de eerste editie erg veel aandacht voor biologische producten. Tot de deelnemers behoorden onder meer TerraSana, Lifefood, Numi Organic Tea, Royal Green, Juvo, Amanprana, Weleda, Madaga, YAM, Mádara, Harmonie, Frecious, Superfood, Ekonoom, BioBite, Lavera en Oh-lief. "Het leuke aan deze consumentgerichte beurs is dat de merken zich mooi kunnen presenteren. Aangezien 90% van de bezoekers vrouwelijk is zijn we erg tevreden dat we dit keer met Weleda en Lavera ook veel meer cosmetica konden presenteren."

Ze geeft aan dat ook veel andere partijen van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om een kijkje te nemen op de beurs. "We hopen veel van deze partijen volgend jaar een plekje te kunnen geven. De laatste weken voorafgaand aan de beurs kregen we ook weer diverse aanmeldingen. Er was echter geen ruimte meer over om deze bedrijven in te passen."


Herco Schoemaker bij TerraSana.

TerraSana

TerraSana stond voor het eerst met een stand op het Better Event. De deelname is heel goed bevallen, zo geeft Sarah de Jong aan. "Het is een vrij kleine beurs, maar tot onze tevredenheid bleek 95 procent van het publiek al goed bekend te zijn met biologisch. We hebben ze laten proeven van misosoep en sushi, gemaakt met onze Japanse producten. Hier kregen we heel enthousiaste reacties op. De meeste bezoekers kenden TerraSana wel van onze notenpasta's, daarom was het voor ons extra leuk om ze tijdens het Better Event ook kennis te kunnen laten maken met onder meer de Japanse productlijn."



Voor meer informatie:

Elizabeth Maris
Beter Events
06 53400910
elizabeth@better-events.nl
www.better-events.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven