Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dit jaar aandacht voor zuivel, eieren en AGF

Meerdere productgerichte biocampagnes vervangen Vlaamse Bioweek

In Vlaanderen voeren ze de komende drie jaar een productgerichte biocampagne. Dit heeft BioForum Vlaanderen bekendgemaakt. Sabrina Proserpio van BioForum Vlaanderen vertelde vorig jaar juni na afloop van de Bioweek al in Biojournaal dat dit de laatste editie in die vorm was. BioForum heeft nu bekend gemaakt dat de jaarlijkse publiekscampagne Bioweek de komende jaren ingeruild zal worden voor meerdere campagnes per jaar, waarbij de producten in de kijker zullen worden gezet.
 
De komende drie jaar voert BioForum Vlaanderen een productgerichte campagne. Door te focussen op één productgroep, kunnen ze beter vertellen wat bio bijzonder maakt. Tussen nu en eind 2018 komen de meest evidente producten aan de beurt, onder andere granen, vlees, bier, appels en bier. Maar wat is er nog veranderd?
 
"Wim Lybaert, notoir moestuinier die teelt zonder pesticiden en kunstmest, uit zijn bewondering voor de biologische sector en leent zijn gezicht aan de eerste twee golven van de campagne: "Amai, d'er steekt veel liefde in bio". Van 4 tot en met 12 juni 2016 kan je ontdekken hoeveel liefde, zorg en vakmanschap ondernemers steken in biologische zuivel en eieren. Van 17 tot en met 25 september zetten we biologische groenten en aardappelen in de kijker. Beide campagnegolven bieden jouw achterban de kans om bio te ontdekken", vertelt Sabrina Proserpio.
 

Wim Lybaert (fotocredit: VRT).

Wim Lybaert leent dit jaar dus zijn gezicht aan de nieuwe campagne voor biologische landbouw en voeding van BioForum Vlaanderen. Zelf teelt hij graag zonder pesticiden of kunstmest en weet hij hoe belangrijk een gezonde bodem is. Ook de veehouderij ziet hij graag duurzaam. Vandaag steekt Wim biologische ondernemers een hart onder de riem en pleit hij samen met BioForum voor meer bio in de winkelkar.
 
BioForum Vlaanderen roept organisaties op om te helpen om elke golf van deze biocampagne bekend te maken. "Toon mee de bewondering van Wim voor bio. Het campagnemateriaal, gedrukt en digitaal, zal beschikbaar zijn vanaf eind april", aldus Sabrina.

De vernieuwde website www.biomijnnatuur.be wordt het infopunt voor bio in Vlaanderen. Hier zal ook de campagne kunnen schitteren. De lancering is voorzien eind april.

Voor meer informatie: www.bioforum.be, www.biomijnnatuur.be
Publicatiedatum: