Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Picnic uitgeroepen tot beste startende webwinkel

Picnic is de beste startende webwinkel van Nederland. De nieuwe online supermarkt won deze vakprijs donderdagavond tijdens de vijftiende editie van de Nationale Thuiswinkel Awards.
 
De jury keek bij de prijs voor beste startende webwinkel naar het businessmodel, het concept, de opzet van de webwinkel en de kwaliteiten van de oprichters of organisatie. Wijnwinkel Neleman en verfwinkel Decoprof moesten het afleggen tegen Picnic.
 

Vakjury

De vakjury was uitermate lovend over het concept van Picnic. "Hoewel Picnic alleen nog maar lokaal beschikbaar is, boekt het daar nu al succes mee. Het is in alle aspecten vernieuwend", aldus juryvoorzitter Suzanne Ekel. Picnic was ook genomineerd in de categorie 'game changer van het jaar', een nieuwe prijs voor het meest innovatieve nieuwe concept op het gebied van e-commerce.
 
Mede-oprichter Joris Beckers ontving de prijs uit handen van journalist en presentator Jan Joost van Gangelen. "Picnic is de eerste online supermarkt en het innovatieve karakter wordt met deze prijs beloond. Daar zijn wij zeer trots op, vooral omdat we Picnic helemaal samen met onze klanten hebben gebouwd. Ook experts en collega's waarderen dit klaarblijkelijk en dat is leuk voor ons hele team."
 


De vijftiende editie van het Thuiswinkel Awards Gala vond donderdag plaats in Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Onder het toeziend oog van van 600 gasten werden zes vakprijzen uitgereikt. Daarnaast werd ook bekend welke webwinkels de publieksprijzen wonnen in elf verschillende categorieën. De Nationale Thuiswinkel Awards worden sinds 2001 uitgereikt en zijn de onafhankelijke awardverkiezingen van de branche.
 

Over Picnic

In stilte heeft Picnic drie jaar lang met een team van 30 specialisten gewerkt aan een nieuwe distributiemethode, waarmee ze in staat is de boodschappen zonder onnodige tussenschakels in de wijk rond te brengen. De klant kiest zelf welke rit het beste uitkomt en weet tot op een half uur precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. Doordat de kosten van deze nieuwe manier van distributie zo laag zijn, kunnen de prijzen voor de boodschappen laag zijn en is de bezorging gratis. Picnic bezorgt momenteel in Amersfoort en Leusden, op korte termijn volgen Utrecht, Apeldoorn en Almere.
 

De oprichters van Picnic (van links naar rechts): Joris Beckers, Bas Verheijen, Frederik Nieuwenhuys en Michiel Muller.

Picnic is een initiatief van vier ondernemers. Internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Bas Verheijen is voormalig marketing-directeur van Albert Heijn en C1000. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel.

Bio-aanbod

Bas Verheijen vertelt dat Picnic waar mogelijk kiest voor duurzaam. "We kopen slim in waardoor dagelijks zo min mogelijk verse waar in de prullenbak belandt. Bovendien rijden we niet om via de winkel, maar leveren we direct en gratis thuis. Dat scheelt tijd, geld en voelt goed. En we hebben we een gevarieerd aanbod van de beste biologische producten voor een goede prijs. Op dit moment zijn het er al meer dan 100 en het aantal stijgt nog steeds, want Picnic maakt haar assortiment samen met de klant. Hoe groter de vraag, hoe meer biologische producten Picnic biedt."

Voor meer informatie: www.picnic.nl
Publicatiedatum: