
Abonneren
Vacatures
- Leidinggevende snijderij
- Fruitteler / gewasverzorger boomkwekerij
- Teeltspecialist
- Accountmanager
- Agrarisch medewerker - Veredeling
- Logistiek Medewerker Groenten en Fruit
- Teler - Teeltspecialist - Hoofd Teelt - Head Grower
- Teamleider Productie
- Productiemedewerker
- Medewerker Sales Support
Top 5 - gisteren
Top 5 - afgelopen week
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Radicaal, biologisch en dynamisch
- Cornelis Mosselman zamelt geld in om producten te doneren aan Voedselbank
- Nieuwe lijn met biologische bakkerijproducten van Nederlandse bodem: Driekant Vitale Voeding
Top 5 - afgelopen maand
- Wetenschappelijke studie toont aan dat synthetische bestrijdingsmiddelen gevaarlijker zijn dan natuurlijke middelen
- Is rauwe melk kefir de nieuwe superdrank?
- Vogelgriepvaccin stapje dichterbij
- Voorstel bio-boeren moet forse daling consumentenprijs mogelijk maken
- Fotoreportage: Nederlandse exposanten op Biofach/Vivaness 2023
Triodos Bank vroeg het de mensen die het zijn
Hoe word je schathemeltjerijk?
De bank vroeg aan mensen over de hele wereld wat rijkdom voor ze betekent, en kreeg verrassende antwoorden. Een filosoof, boer, ondernemer, stamoudste, en iemand die zonder geld leefde: ze vertellen allemaal een ander verhaal.
Op deze pagina zie je aan de hand van hun verhalen dat rijkdom over veel meer gaat dan geld alleen.
Dirco te Voortwis, boer
"Rijk worden is meer het verkleinen van je hebzucht dan het vergroten van je bezit."
Angaangaq, stamoudste uit Groenland
"If you become aware of your wealth, your life will change."
Runa Khan, sociaal ondernemer uit Bangladesh
"Rijkdom is voor mij onafhankelijk zijn."
Douglas Rushkoff, filosoof uit New York
"The function of money is not to make you rich"
Isabel Rupschus, die zonder geld leefde
"Hoe je geld uitgeeft bepaalt uiteindelijk hoe de samenleving eruit ziet."
Anne-Marie Rakhorst, rasechte ondernemer
"Rijkdom is voor mij als ondernemer geen doel op zich."
De campagne kan worden gezien als een logische vervolgstap van Triodos Bank op haar voorgaande campagnes 'Klein. Het Nieuw groot' (juli 2012), 'Groei is meer dan een cijfer' (december 2013) en '5 dingen die ze je niet vertellen over de economie' (december 2014), die alledrie inspeelden op een breed gedragen behoefte de economie te vernieuwen. Deze leidden tot veel bijval van opinieleiders, de politiek en duizenden Nederlanders en er wordt tot op de dag van vandaag regelmatig aan gerefereerd.
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-03-24 Definitieve uitslag waterschapsverkiezingen bekend
- 2023-03-23 Dit is de Sustainable Brand Index 2023
- 2023-03-21 "Wij investeren alles wat we verdienen in marketing"
- 2023-03-21 VN-klimaatpanel IPCC: Aanpak klimaatverandering en beperken gevolgen urgenter dan ooit
- 2023-03-16 BBB stormt provincies, waterschappen en Eerste Kamer binnen
- 2023-03-15 Invoering Omgevingswet op 1 januari 2024
- 2023-03-14 "Beeld van de boer is te romantisch"
- 2023-03-14 Radicaal, biologisch en dynamisch
- 2023-03-13 Nog veel ondernemingen met extra belastingschuld na coronaperiode
- 2023-03-10 Stikstof en fosfaat in mest en kunstmest in Nederland
- 2023-03-09 PBL: Kabinet moet scherpere keuzes maken over invulling Nederland
- 2023-03-08 Gebiedsprocessen onderzocht voor extensivering van de landbouw
- 2023-03-08 “Zonnepanelen leg je niet op een asbestdak, en het mág ook niet”
- 2023-03-08 Groenboerenboodschap op tv: stem groen en gezond
- 2023-03-07 "We moeten leren leven met hogere inflatie"
- 2023-03-06 Loon-prijsspiraal dreigt door (te) hoge inflatiecijfers
- 2023-03-06 LTO en ZLTO bekrachtigen samenwerking met Oekraïne
- 2023-03-03 BioForum roept politici op voor een rechtszeker en toekomstgericht PAS
- 2023-03-03 CBS: Uitstoot Nederlandse landbouw laatste jaren niet meer gedaald
- 2023-03-03 Franse bio-sector neemt geen genoegen met noodfonds van 10 miljoen