Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Triodos Bank vroeg het de mensen die het zijn

Hoe word je schathemeltjerijk?

Schathemeltjerijk worden: het is iets waar iedereen wel eens over nadenkt. Maar wat is rijkdom eigenlijk, en hoe word je het? Gaat het om hoeveel geld je hebt? Of wat je ermee doet? Triodos Bank stelt deze vragen in haar nieuwe publiekscampagne 'Hoe word je schathemeltjerijk'. Door mensen aan het woord te laten die bewuste economische keuzes maken, wil de bank inspirerende perspectieven werpen op rijkdom en de rol van geld.

De bank vroeg aan mensen over de hele wereld wat rijkdom voor ze betekent, en kreeg verrassende antwoorden. Een filosoof, boer, ondernemer, stamoudste, en iemand die zonder geld leefde: ze vertellen allemaal een ander verhaal.



Op deze pagina zie je aan de hand van hun verhalen dat rijkdom over veel meer gaat dan geld alleen.

Dirco te Voortwis, boer
"Rijk worden is meer het verkleinen van je hebzucht dan het vergroten van je bezit."

Angaangaq, stamoudste uit Groenland
"If you become aware of your wealth, your life will change."

Runa Khan, sociaal ondernemer uit Bangladesh
"Rijkdom is voor mij onafhankelijk zijn."

Douglas Rushkoff, filosoof uit New York
"The function of money is not to make you rich"



Isabel Rupschus, die zonder geld leefde
"Hoe je geld uitgeeft bepaalt uiteindelijk hoe de samenleving eruit ziet."

Anne-Marie Rakhorst, rasechte ondernemer
"Rijkdom is voor mij als ondernemer geen doel op zich."

De campagne kan worden gezien als een logische vervolgstap van Triodos Bank op haar voorgaande campagnes 'Klein. Het Nieuw groot' (juli 2012), 'Groei is meer dan een cijfer' (december 2013) en '5 dingen die ze je niet vertellen over de economie' (december 2014), die alledrie inspeelden op een breed gedragen behoefte de economie te vernieuwen. Deze leidden tot veel bijval van opinieleiders, de politiek en duizenden Nederlanders en er wordt tot op de dag van vandaag regelmatig aan gerefereerd.
Publicatiedatum: