Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ekoland als gids voor nieuwe bewuste consument"

Natudis start Ekoland-merkcampagne Eko=oké

Tholen - Eko=oké, zo luidt de slogan van de nieuwe campagne van Ekoland. "Hiermee willen we de positie van Ekoland als 'huismerk van de natuur' in het natuurvoedingskanaal verstevigen", vertelt Joyce van den Bos-Akkermans, Manager Communicatie & Retailmarketing bij Natudis in Harderwijk. Ze geeft aan dat Ekoland winkeliers helpt om de nieuwe bewuste consument in het natuurvoedingskanaal goed te bereiken. "Ekoland is door haar herkenbare paars-blauwe verpakking echt een gids voor de consument, je herkent het door de hele winkel heen."
 

Nieuw van Ekoland: hazelnootpasta.

Volgens Joyce is vooral de veelzijdigheid van het Ekoland-assortiment een groot pluspunt: "Ekoland heeft een ruim, herkenbaar en betaalbaar assortiment. Het zijn biologische basisproducten voor in elk keukenkastje. En dit basisassortiment hebben we nu met 12 producten uitgebreid. Het gaat om 4 verschillende smaken chocoladepasta, 4 (voordeel)potten groentenconserven en 4 varianten deegwaren. En dit is nog maar een startpunt, er komen nog veel meer nieuwe producten aan."
 

Eko=oké

Binnen de nieuwe merkcampagne communiceert Natudis waar Ekoland exact voor staat. "Dit doen we met de 'Oké's van Ekoland', 7 statements waar het merk Ekoland voor staat." Ter ondersteuning van de actie stelt Natudis allerlei ondersteunende materialen beschikbaar voor de winkelier. "Het gaat om instore communicatiematerialen waarmee de winkelier de zichtbaarheid van Ekoland verder kan vergroten, zoals plafondhangers en opvallend schapmateriaal."
 

Er is nu ook penne volkoren van Ekoland.

In week 43 en 44 was de eerste zichtbare actie in de campagne te zien in de winkels. "Er zijn 150.000 stickervellen uitgedeeld. Daarmee kreeg de consument 25% korting op vier Ekoland-producten naar keuze. Met deze actie kon de consument meteen kennis maken met de enorme keuze binnen het Ekoland assortiment." Na het plakken van de stickers maakten consumenten ook nog eens kans op 1 van de 20 Ekoland boodschappenpakketen. "De actie is voor ons enorm geslaagd; we hebben meer dan 2.000 reacties ontvangen en de inzendingen stromen nog steeds binnen."

Joyce geeft aan dat Natudis erg blij is met alle positieve reacties vanuit de winkeliers op onze campagne. "Dit merken we steeds wanneer we met hen in overleg zijn. We zoeken graag de samenwerking met de winkeliers. We hebben binnen de natuurvoedingsbranche immers uiteindelijk allemaal hetzelfde doel, namelijk de bewuste consument verder aan ons kanaal te binden. Dit kan onder andere met een goed uitgebalanceerd assortiment, een persoonlijk advies en het delen van onze kennis richting de consument."
 

Eén van de vier nieuwe (voordeel)potten groentenconserven.

In de komende jaren zal Ekoland vanuit de eko=oke campagne veel meer van zich laten horen in de natuurvoedingsbranche. "Ook in 2016 heeft Ekoland weer een flink aantal activiteiten op de planning. Hiermee willen we zoveel mogelijk consumenten kennis laten maken met het huismerk van de natuur."
 
Voor meer informatie:

Joyce van den Bos-Akkermans
Natudis
Daltonstraat 38
3846 BX Harderwijk
[email protected]
www.natudis.nl
www.ekoland.eu