Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sven Van De Voorde, Delhaize:

"AGF-afdeling het liefst 100% bio"

Tholen - Biologisch is bij Delhaize een belangrijke pijler en sinds dit jaar wordt er nog sterker op ingezet. "In het kader van duurzaamheid breiden we ons biologische assortiment van fruit en groenten steeds meer uit", vertelt Sven Van De Voorde, category manager fruit en groenten. "Het liefst zouden we de afdeling veranderen naar 100% bio, maar dat is onmogelijk bij alle groenten en fruit. Toch kan het bij bepaalde groenten wel. Zo bieden we van de vergeten groenten momenteel 100% biologische producten aan. Belangrijk is dat klanten bio en conventioneel niet gaan verwarren, dus van vergeten groenten hebben we geen conventioneel in het assortiment."



Conventioneel schrappen waar mogelijk

In 1985 begon Delhaize aan haar bio-assortiment. Delhaize heeft het grootste assortiment bio-producten in vergelijking met andere Belgische retailers. "Voor producten waar kleinere rotaties van zijn, zoals vergeten groenten, gember en kruiden, willen we bio aanbieden en dat zal in de toekomst verder uitbreiden. Conventioneel wordt geschrapt waar mogelijk. We willen geen bio-winkel worden, maar denken dat dit de meest duurzame oplossing is voor de toekomst." De setting in de winkel is in de loop der jaren enkele malen gewijzigd. "Eerst verdeelden we bio een beetje door de afdeling heen, maar nu presenteren we het gescheiden. Een ander element daarbij is dat we de producten zo veel mogelijk vrak, dus niet verpakt, presenteren."

Nieuwe verpakking voor aardappelen

Veel biologische groenten en fruit komen rechtstreeks van de producent. "We hebben diverse partnerships afgesloten met leveranciers die speciaal voor ons telen, zowel in Belgiƫ als Nederland." Onlangs presenteerde Delhaize een nieuwe verpakking in bio. "Voor aardappelen hebben we een verpakking gelanceerd met 'paper-look' en een luikje aan de voorkant. Deze slaat supergoed aan bij de consument. Het is zeer praktisch in gebruik. De verpakking is momenteel beschikbaar in drie referenties."

Sven Van De Voorde, category manager fruit en groenten bij Delhaize, is al bijna tien jaar actief bij deze supermarktketen. Meer over de AGF-afdeling, zijn opinie over nieuwe concepten, trends, consumentengedrag, bestedingen en de toekomst lees je in het novembernummer van ons blad Primeur.
Publicatiedatum: