Twee derde Duitsers kent Bioland

Bioland is het best bekende logo voor de biologische landbouw in Duitsland, dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Twee derde van onze oosterburen herkent het logo. Na Bioland volgen Demeter en Naturland met een herkenning van 43,5 procent en 36,7 procent. Daarmee voeren deze drie labels duidelijk de top aan, de andere labels eindigen in de enkele cijfers.

Voor de aankoop van biologische producten gaat de Duitse voorkeur uit naar de supermarkt. De discounters volgen op de tweede plek, gevolgd door de speciaalzaken en natuurwinkels. De consument linkt de ketens Rewe en Edeka het meest aan biologische producten. Alle discounters worden veel minder vaak genoemd.

Bron: www.bio-markt.info


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven