Je krijgt deze pop-up te zien omdat dit de eerste keer is dat je onze site bezoekt. Krijg je deze melding altijd te zien dan heb je je cookies uitstaan en zullen die blijven verschijnen.
Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!
Je ziet deze popup omdat dit de eerste keer is dat u de site betreed. Als u dit bericht blijft krijgen zet dan alstublieft uw cookies aan
Twee derde Duitsers kent Bioland
Bioland is het best bekende logo voor de biologische landbouw in Duitsland, dat blijkt uit een nieuw onderzoek. Twee derde van onze oosterburen herkent het logo. Na Bioland volgen Demeter en Naturland met een herkenning van 43,5 procent en 36,7 procent. Daarmee voeren deze drie labels duidelijk de top aan, de andere labels eindigen in de enkele cijfers.
Voor de aankoop van biologische producten gaat de Duitse voorkeur uit naar de supermarkt. De discounters volgen op de tweede plek, gevolgd door de speciaalzaken en natuurwinkels. De consument linkt de ketens Rewe en Edeka het meest aan biologische producten. Alle discounters worden veel minder vaak genoemd.