Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Themafolder 'ALDI kiest voor biologisch en Fairtrade'

Het assortiment van ALDI wordt steeds duurzamer. Onlangs werden onder ALDI's internationale merk FAIR nieuwe Fairtrade-artikelen in de winkel geïntroduceerd. Daarnaast heeft ALDI het aanbod aan (verse) biologische producten verder uitgebreid. In de themafolder 'ALDI kiest voor biologisch en Fairtrade' brengt het bedrijf deze duurzame ontwikkelingen onder de aandacht. De folder ligt vanaf 19 oktober in de winkels. ALDI heeft de ambitie het assortiment in de toekomst met nog meer duurzame producten te verrijken.

Onder het internationale merk FAIR biedt ALDI haar klanten Fairtrade-gecertificeerde producten aan. Momenteel verkoopt ALDI honing, chocolade, hagelslag, koffie, notenmelange en bananen en binnenkort ook onder meer thee, rietsuiker, rijst, rode en witte wijn. Hiermee ondersteunt het bedrijf kleine landbouwproducenten en medewerkers in Afrika, Zuid-Amerika en Azië, zodat zij profiteren van eerlijke handel. ALDI neemt dit jaar voor het eerst deel aan de nationale Fairtradeweek, van 24 oktober tot 1 november 2015. Tijdens deze landelijke campagneweek wordt het belang van eerlijke handel onder de aandacht gebracht.



Biologisch

Ook het biologische assortiment bij ALDI is de laatste maanden verder uitgebreid. De klant kan inmiddels kiezen uit een ruim aanbod aan biologische producten, zoals bijvoorbeeld kruidenthee, sap, kokosolie, muesli, oerwafels, jam, pasta, maar ook vers rundergehakt, vers brood, paprika en komkommer. Deze producten dragen allemaal een biologisch keurmerk of logo (te herkennen aan het ‘groene blaadje’ op de productverpakking) en worden uitgebracht onder de naam Mama Nature, het eigen exclusieve biologische merk van ALDI.

Bijna 25% goedkoper

ALDI voert in Nederland ruim 1000 artikelen en heeft voornamelijk eigen merkproducten die al meer dan 40 jaar een succes zijn, zoals de Markus koffie, de Westminster thee, de UNA wasmiddelen en Château chocolade. ALDI is bijna een kwart goedkoper dan de huismerken van andere supermarkten. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Hiernaast is ALDI begin 2015 opnieuw de goedkoopste supermarkt gebleken in de boodschappentas-test van het televisieprogramma Kassa. Hierbij liep het verschil met de duurste supermarkt op tot meer dan 35%.

Best geteste producten

Diverse ALDI-producten zijn het afgelopen jaar goed uit de testen van de Consumentenbond gekomen. In juli heeft SOLO 3-laags toiletpapier nog het predicaat Beste Koop gekregen van de Consumentenbond. Ook de verse saucijzen en lasagne Bolognese zijn het best getest alsmede UNA wit vloeibaar wasmiddel. UNA wit waspoeder en de Zoete Zon bijenhoning hebben zelfs zowel het predicaat Beste uit de test als Beste koop gekregen. Bovendien staat ALDI bekend om goede wijnen. Zo is de 1 liter rode wijn vorig jaar al erkend als Beste koop en in januari dit jaar werd ook de 1 liter Zuid-Afrikaanse witte wijn als Beste koop uitgeroepen.

Over ALDI in Nederland

ALDI is in Nederland opgericht in 1973 en bestaat meer dan 40 jaar. In Nederland heeft ALDI meer dan 500 filialen die verdeeld over Nederland door negen distributiecentra worden bevoorraad. Bij ALDI werken in Nederland vele duizenden medewerkers, die dagelijks met elkaar voor het beste resultaat gaan: klanten kwalitatief hoogstaande producten bieden voor een lage prijs.

Klik hier om de themafolder te bekijken.

Voor meer informatie: www.aldi.nl
Publicatiedatum: