Alnatura wil buiten Duitsland groeien

Alnatura wil groeien in markten buiten Duitsland. Met deze stap over de grens hoopt de Duitse onderneming het verlies van Drogerie Markt als klant te compenseren. Eerder liet DM weten de Alnatura-producten te willen vervangen voor hun eigen merk. DM, Duitslands grootste drogisterijketen, introduceerde eerder dit jaar haar eerste private label voor biologische voedingsmiddelen, DM Bio.



"We kijken naar verschillende markten in Europa om te kunnen groeien", zei Götz Rehn in het Handelsblatt. Er zouden vergevorderde gesprekken zijn met partners in buurlanden van Duitsland. Tot nu toe zijn de Alnatura-producten al verkrijgbaar in Oostenrijk en Zwitserland.

Daarnaast wil Alnatura ook de aanwezigheid in de Duitse markt verstevigen door te groeien in eigen winkels. Volgens de Duitse krant zou dm al 80 producten vervangen hebben, binnenkort moeten dat 200 Alnatura-producten uit de schappen verdwenen zijn. Het totale assortiment Alnatura bij dm telde 650 producten.

Bron: www.donaukoerier.de

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven