Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

VLAM-campagne benadrukt ruime bio-assortiment

Van 12 tot 29 oktober daagt de bio-sector de Vlaming uit om meer op zoek te gaan naar bio-producten. Het gamma biologische producten is immers véél uitgebreider dan we denken. De campagne loopt via radiospots, advertenties, winkelaffiches en een leuke online quiz.

In het voorjaar lanceerde VLAM een nieuwe campagne voor bio, die tot stand kwam met Europese subsidies. De boodschap luidt dat het gamma biologische producten gegroeid is. Dat vertaalt zich meteen ook in het campagnebeeld, waarin reuzengrote bio-producten de hoofdrol spelen. Midden oktober krijgt de campagne een vervolg.

Van 12 tot 25 oktober lopen verschillende radiospotjes op Q Music, JOE FM, Studio Brussel en Radio 1. Ze zetten telkens een andere productcategorie in de kijker. Want of het nu gaat over ontbijtproducten, drankjes of een lekkere lunch, er is steeds een biologische versie van te vinden.



Ook de advertenties in De Morgen Magazine, De Standaard Magazine, Goed Gevoel, Libelle, Knack en De Bond spelen de variatie in het bio-assortiment uit. Ze verlengen de campagne tot eind november.

VLAM wil de klanten ook tijdens hun winkelmoment bereiken en hen overtuigen eens minder gekende bio-producten te proberen. Bio-verkooppunten ontvingen daartoe twee verschillende affiches.

Quiz helpt Vlaming biogamma ontdekken

Bestaat er een bioversie van chocolade, bier, craquottes, kip curry, babyvoeding… ? VLAM test de kennis van de Vlaming en vraagt het aan de bezoekers van Nieuwsblad.be. Daar loopt immers tussen 23 en 29 oktober een online quiz, waarbij elke deelnemer zes producten voorgeschoteld krijgt. Aan hem om te zeggen of er een biologische versie van bestaat of niet. VLAM beloont 50 deelnemers met een gevarieerd pakket aan bio-producten, ter waarde van 75 euro. De wedstrijd wordt ruim aangekondigd via advertenties, de nieuwsbrief en de website van Het Nieuwsblad. Deelnemen kan op deze webpagina.
Publicatiedatum: