
Abonneren
Vacatures
- Loodsmedewerk(st)ers Groente en Fruit
- Global Sourcing Manager
- Business Unit Manager Importeurs & Exporteurs
- Docent Teelt
- Buying Operations Manager (BOM Process)
- Bestuurslid
- Internationaal accountmanager Duitsland
- Manager Operations Ethiopia
- Quality controller
- Manager Packing Station
Top 5 - afgelopen week
Top 5 - afgelopen maand
De Groene Griffioen genomineerd voor Impact Award t Gooi 2015
Het publiek kan online stemmen op de genomineerde bedrijven, de drie bedrijven met de meeste publieksstemmen gaan door. Een jury zal vervolgens de uiteindelijke winnaar bekend maken.
De Groene Griffioen is een biologisch melkveebedrijf met kaasmakerij, boerderijwinkel, vergaderruimte, belevingsmogelijkheden (workshop, rondleiding, teamuitjes) en een leerbedrijf voor vrijwilligers, stagiaires en schoolklassen. Daarnaast organiseert De Groene Griffioen evenementen die vrij toegankelijk zijn zoals kerstmarkt, open dag en huiskamerconcerten.
Producten die op het erf geproduceerd worden zijn melk, kaas en vlees. Allemaal biologisch gecertificeerd. Naast de eisen die gelden voor biologisch doet De Groene Griffioen nog meer: De energie die nodig is voor het bedrijf wordt opgewekt door zonnepanelen die op het staldak liggen. Een duurzaam gebouwd pand van strobalen, hout en leem is bijzonder. Vooral door de combinaties van functies: winkel, muziekstudio, vergaderruimte, kaasopslag en woonruimte. De koeien, met hoorns, zijn dubbel-doel: zowel voor melk als vlees geschikt. Het meeste voer verbouwt De Groene Griffioen zelf en komt dus uit de buurt/van eigen land. Een vrijloopstal met houtsnippers voor de koeien zorgt voor comfortabel ligbed en goede bemesting voor het weiland en het bodemleven. Voortplanting gaat op de natuurlijke wijze: met een echte stier. Opfok is in eigen beheer, er worden geen dieren aangekocht (behalve de stier voor de voortplanting). Boer Boy zit in diverse netwerken als het gaat om innovatie en duurzaamheid zoals stadsboeren in de Bloemendalerpolder en hij werkt samen met Wageningen voor een rauwe melk-project.
De Groene Griffioen hoopt een goede kans te maken omdat het op vrijwel alle terreinen duurzaam bezig is. Bovendien bedient de boerderij diverse sectoren; van consumenten (boerderijwinkel) tot voedselsector (productie vlees, kaas en melk) van bedrijfsleven (vergaderruimte) tot studenten (leerbedrijf).
De eerste selectie wordt door het publiek gemaakt, daarna wordt pas echt gekeken naar de impact op het gebied van duurzaamheid.
Meer informatie: www.DeGroeneGriffioen.nl, www.good2connect.nl/impactaward
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-05-30 Ramon Alcedo nieuwe directeur van Fairtrasa Peru
- 2023-05-26 FNV stapt teleurgesteld uit IMVO Convenant Voedingsmiddelen
- 2023-05-26 In memoriam Harmen Peters
- 2023-05-24 Koen Regout nieuwe CEO van Brandt & Levie
- 2023-05-19 KoRo haalt 20 miljoen euro extra op bij investeerders
- 2023-05-15 Internationaal Primeur-magazine nu online beschikbaar
- 2023-05-12 "Het mooiste was voor mij de biologische tak"
- 2023-05-11 "Ik verwacht dat de wil om biologisch te eten doorgroeit"
- 2023-05-11 Voets Specialiteiten meldt overname activiteiten Foodelicious
- 2023-05-11 Jeroen Kiers vertrekt als CEO van Ausnutria
- 2023-05-11 Joannusmolen neemt Sore en Love my Veggies over
- 2023-05-10 Twee jubilarissen bij TerraSana
- 2023-05-09 Van Gorp Diervoeders bestaat 100 jaar
- 2023-05-03 Clearspring-oprichter Christopher Dawson wint prestigieuze Outstanding Achievement Award
- 2023-05-02 AgruniekRijnvallei levert eerste vracht biologische voeders vanuit Helvoirt
- 2023-05-02 De Wijndragers neemt het merk Van TON uit Zierikzee over
- 2023-04-26 Holland & Barrett wil uitbreiden in België
- 2023-04-25 Paardekooper deelt in eerste duurzaamheidsrapport ambitie en focus op groene cijfers
- 2023-04-24 Grote brand in fabriek van Dutch Cocoa
- 2023-04-20 Rijk Zwaan start veredeling zachtfruit