Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eerste plaats, dertien noteringen

Koffiebrander Peeze goed vertegenwoordigd in Koffie Top 100

Peeze mag zich de beste koffiebrander in de Koffie Top 100 van Misset Horeca noemen. Maar liefst dertien van de honderd koffiespecialisten schenken koffie van de Arnhemse koffiebranderij. Onder hen ook de nummer één: De Blonde Pater uit Nijmegen. Dit ‘koffie-instituut’ kiest heel bewust Specialty Coffee van Peeze als huiskoffie. Het assortiment van Peeze bestaat onder andere uit biologische koffie.



Peeze is al jaren met veel partners in de Koffie Top 100 vertegenwoordigd. Hoewel een eerste plaats nog ontbrak, maakte Peeze met die vele noteringen wel naam. Zo werd vorige jaar met Semmelink Koffie en Thee uit Lochem de vierde plaats behaald en met De Blonde Pater de tiende plaats. Maar 2015 is met de eerste plaats en dertien noteringen in totaal toch wel het topjaar voor Peeze.

Intensief trainen

“Deze uitkomst is een mooie bevestiging van waar we mee bezig zijn”, aldus commercieel directeur Myriam Lufting: “Het gaat in de Koffie Top 100 écht om kwaliteit. En daar werken wij samen met onze klanten intensief aan. Met training, kennisdeling en coaching helpen we hen het maximale uit onze koffiebonen te halen. Het afgelopen jaar hebben we het trainingsprogramma verder geïntensiveerd. En dat zie je terug in de lijst.” Diverse deelnemers aan het Peeze-programma hebben nu hoge ogen gegooid. Bar Beton is als nieuwkomer zelfs in de top 25 gekomen, met twee locaties bovendien.

Ultiem samenspel

Volgens Lufting vraagt de ideale kop koffie om een ultiem samenspel tussen brander en Horeca-ondernemer: “Wij moeten de beste kwaliteit bonen leveren, dag in dag uit. En de ondernemer moet de koffie met veel zorg bereiden, elk kopje opnieuw. Bij alle partners in de Koffie Top 100 – maar ook bij de aanraders die er net buiten vielen – zie je de liefde voor het vak in elk detail terug. Die passie delen we met hen. Daarom zijn we ook ongelooflijk blij met deze prestatie.”

Bekijk hier de Koffie Top 100 2015.
Publicatiedatum: