Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Sprekers van Organic Denmark, Netto, Oatly, IFOAM en KRAV Sweden bevestigd

'Nordic Organic Food Fair': 1-2 november in Malmö

Inkopers van Irma, Ruohonjuuri Oy, Orkla Foods, Naturesource, Coop Sweden, Udea, Okle GmbH Großhandelszentrale, Menigo, Scandic Hotels, Fazer Foods, Atria Scandinavia en Kung Markatta zijn een aantal van de belangrijke spelers uit de sector die zich hebben geregistreerd voor het bijwonen van de Nordic Organic Food Fair 2015, wederom in Malmö, Zweden op 1 en 2 november.

Met de toenemende concurrentie in de Scandinavische biologische markt, met een waarde van 3,1 miljard euro, is de beurs een populaire plek voor duizenden Europese inkoopteams die de volgende golf van biologische bestsellers willen aanschaffen. Voor ondernemingen en cateraars die differentiatie zoeken is innovatieve inkoop de sleutel. De Nordic Organic Food Beurs (met 200 exposanten) biedt hierin ruim de keus.

Organic veggie food GmbH (Duitsland), Biohof Fink (Oostenrijk), Lye Cross Farm (VK), Big Oz Industries (VK), Ekoloji Market (Turkije), Bio Planet S.A (Polen), Bio-Center Zann – B.V. Handelsonderneming (Nederland), Loving Earth (Australië), Petras Bio (Roemenië), Klingele Chocolade (België), Gusto Organic Cola (VK), Fynbo Foods (Denemarken), IRJIMPA S.L (Spanje), Nautilus Organic (Nederland), Käserebellen GmbH (Duitsland), Summerbird (Denemarken), Pajottenlander – Freya (België), Liivimaa Lihaveis (Estland), Raikastamo Oy (Finland) zijn maar een paar van de nieuwe exposanten.

Terugkerende exposanten zijn onder andere BIOVA organic (Sweden), Intellifood Sweden AB (Sweden), De Smaakspecialist (Nederland), Govinda Natur (Duitsland), Bohlsener Muehle (Duitsland), Solhjulet (Denemarken), Biolab (Italië), Machu Picchu Foods (Peru), World Wide Cheese (Nederland), Pukka Herbs (VK), Biodynamiska Produkter (Zweden), Biogan A/S (Denemarken), en Lemberona handels GmbH (Oostenrijk).

De nieuwe innovaties die worden tentoon gesteld deze herfst zijn onder andere een eerste bio-dynamisch extra virgin olijfolie van Castillo de Canena door de Scandinavische distributeur C&E Gastro Import. Gecertificeerd biologische fruit, groenten en tropisch fruit van Biotropic GmbH. Een nieuwe collectie van zeven biologische theeën van Jardins de Gaia. Biologische Cheddar snacks van Lye Cross Boerderij uit Somerset, Engeland (de oorsprong van de Cheddar Kaas). Biologische sojabonen noodles en currypasta van DO-IT Dutch Organic International Trade. Koud geperste, rijk in Omega-3 Inca Inchie olie van Ditra NV Martera en Woodland Babies, een nieuwe reeks baby voeding van Smily Rainbow's Woodland merk.

Line-up 'Organic Theatre'

Natuurlijk zijn het niet alleen de producten de het publiek trekken. Op de hoogte zijn en blijven van de voornaamste trends en ontwikkelingen uit de sector is een must voor het runnen van een succesvolle winkel. De line-up van het 'Organic Theatre' van dit jaar is erop ingericht de verkoop te maximaliseren van de aanwezigen, gebruik makend van de nieuwste marktdata, inzichten en ervaringen van belangrijke merken en leiders uit de marktsector.

Het gratis 'education programme' van dit jaar bevat grote namen zoals de COO Thor Jørgensen van Netto, Johan Cejie van de Sweedse KRAV, De internationale Marketing Directeur Helene Birk van de Deense Organic, mede-oprichter Craig Sams van Green&Black, Handel Relatie Manager Lee Holdstock van Soil Association Certification, Oprichter Cecilia Ryegård van Ekoweb en Mimi Eriksson Dekker en Eva Froman van EkoMatCentrum.

Matthias Lehner – PhD Lund Universiteit, lid en voormalig voorzitter van Ekoliys Cooperaief in het Sweedse Malmö – is één van de sprekers. Gebruikmakend van onderzoek dat zich richt op klant gedrag (nudging en samenwerkend consumptie) alsmede merk marketing zal hij ingaan op methodes die ervoor zorgdragen dat individuele winkels hun klanten kunnen bereiken en hen aanmoedigen duurzame consumptie strategieën te gebruiken.

Het programma dit jaar heeft ook twee panelsessies vol met informatie welke zich richt op de toekomst van de biologische sector, dit vindt plaats op maandag 2 november vanaf 12:00 uur.

De eerste sessie, gehost door IFOAM, met in de hoofdrol Per Kølster, voorzitter van Organic Denmark en vice raad-lid van IFOAM onderzoekt hoe de organische Scandinavische sector zich kan verbeteren en uitbreiden oplopend naar 2030. Bouwend op de voorstellen die gelanceerd zijn als Vision 2030 op de negende Europese Biologische Beurs deze zomer zal deze sessie een uniek forum bieden om strategieën en acties te bespreken voor het verder ontwikkelen van de organische beweging binnen Europa.

Het tweede panel van de dag – De toekomst van voedsel: Technologie of Natuurlijk? – met Edward Boëthius, een trend analist bij United Minds, Annika Lindecrantz, Hoofd Editor van Livsmedel i focus en Charlotte Bladh André, Hoofd van Organic Sweden. Gebruik makend van de laatste inzichten uit voedsel en consumenten trends zullen zij hun gedachtes uitwisselen over zakelijke kansen en uitdagingen voor de biologische sector voor de komende jaren.

Nordic Organic Food Fair (1-2 November in MalmöMässan, Sweden) heeft een gedeelde locatie met Natural Products Scandinavië. Met dank aan een toename van exposanten van 53% in 2015 zullen de gecombineerde evenementen meer dan 350 bedrijven hebben die hun laatste natuurlijke en biologische innovaties presenteren aan meer dan 3.600 bezoekers.

Om u te registreren voor een gratis handels-entreekaart naar het Nordic Organic Food Fair,met toegang tot de gratis seminars, uitreiking van de Innovatieprijs en de nieuwe Wijn- en Bierproeverij-zone, bezoekt u www.nordicorganicexpo.com en vult u code NOFUK254 in.
Publicatiedatum: