"Klaas de Lange: "Natuurvoedingskanaal moet van eigen kracht uitgaan"

Suikervrije lijn Weerribben krijgt nieuwe verpakking

Tholen - Weerribben Zuivel presenteert van tijd tot tijd nieuwe producten. Directeur Klaas de Lange vertelt dat Weerribben Zuivel ondernemers in de natuurvoedingsbranche graag helpt om een bijzonder zuivelassortiment neer te zetten. "Met onze producten kunnen ze echt iets onderscheidends aanbieden in de koeling. Er komen nog wat nieuwe producten aan, maar daar kan ik nog niks over vertellen", aldus Klaas. De laatste toevoeging aan het Weerribben-assortiment is de suikervrije lijn, bestaande uit twee varianten biologische roomyoghurt en kwark met vruchten. "Hierop krijgen we erg positieve reacties. We zijn echt trendsetter in biologische suikervrije zuivel. In de samenleving heerst momenteel de trend dat we kritischer zijn over wat we eten. Er zijn nu twee smaken, peer en kers, maar we willen in de toekomst nog wat smaken gaan toevoegen."


Klaas de Lange.

Klaas vertelt dat de verpakking van de suikervrije lijn in de herfst aangepast zal worden. "Nu zit de roomyoghurt en kwark nog in een doorzichtige verpakking, waardoor je het toegevoegde fruit goed ziet. De meeste afnemers zien deze producten in de toekomst liever in onze al bestaande beker. Dit vinden ze mooier in de schappresentatie. Deze omslag kost uiteraard wat voorbereiding, maar we zijn er wel mee aan de slag. Op de nieuwe verpakking zullen we uiteraard wel groot vermelden dat het suikervrij is."


De boerenyoghurt met kers. Deze krijgt, net als de andere smaak boerenyoghurt en de twee suikervrije kwarkvarianten, waarschijnlijk nog vóór het eind van dit jaar een nieuwe verpakking.

Zuivelmarkt

Hij volgt de ontwikkelingen op de zuivelmarkt op de voet. Er is momenteel veel gaande. "De gangbare melkprijs is op ramkoers. Hierdoor wordt het er niet gemakkelijker op voor de boeren. Veel bedrijven hebben bijgebouwd met het oog op de afschaffing van het melkquotum. De meeste stallen daarvan zijn nu gevuld met koeien. Er is momenteel 10% meer melk beschikbaar dan vorig jaar. Dat is geen gezonde situatie, aangezien je het meteen kwijt moet kunnen. Dat is het kwetsbare van een melkveehouderij."



Sector

Verder merken ze volgens Klaas bij Weerribben Zuivel dat de biologische retailers het dit jaar lastiger hebben. "We hebben jarenlang geprofiteerd van het 'Ekoplaza-effect'. De groei van deze keten heeft een enorme boost aan het natuurvoedingskanaal gegeven. Ook Estafette heeft mooie winkels geopend. Nu moet de branche op een andere manier door gaan groeien. Albert Heijn zet momenteel enorm in op bio, daarvan merkt het natuurvoedingskanaal ook de gevolgen. Volgens mij is het vooral belangrijk om van de eigen kracht uit te blijven gaan. Van tijd tot tijd komt er een golfbeweging. Er is sowieso een heel grote groep mensen die meer beleving rond hun voeding zoeken. Dat thema moeten we met elkaar oppakken."

Voor meer informatie:

Klaas de Lange
Weerribben Zuivel
Veldhuisweg 9
8362 VB Nederland
0527 292529
info@weerribbenzuivel.nl
www.weerribbenzuivel.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven