Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Arriveren week 41 bij Eosta

"We gaan de Meyer-citroen meer als een specialiteit vermarkten"

Tholen - Bij Eosta arriveren in week 41 de eerste biologische Meyer-citroenen uit Turkije. "We werken al een jaar of acht met een leverancier, die dit unieke fruit op een redelijk grote schaal teelt", vertelt Pieter de Keijzer, die de Meyer-citroen typeert als de zoetste citroen ter wereld. "Er zit wat 'mandarijnenbloed' in deze citroen, die een hele dunne schil heeft en waarvan het sapgehalte aanzienlijk hoger is."



In de Verenigde Staten zijn de Meyer-citroenen een heuse hit, maar in Europa zijn ze nog erg onbekend. Wel introduceerde Tesco twee jaar terug Meyer-citroenen uit Californië in de schappen. "Ik heb nog niet gehoord van andere Nederlandse importeurs, die ze ook aanbieden. Ook wij hebben ze jarenlang gewoon als citroen verkocht, maar er zit een mooi verhaal achter en dat willen we dit jaar meer uit gaan dragen en het product ook als een specialiteit vermarkten", vertelt Pieter.



De vrucht is afkomstig uit China en werd ontdekt door Frank Meyer, een werknemer van het Amerikaanse ministerie van Landbouw, die het land verkende tijdens het begin van de vorige eeuw. Meyer importeerde de vrucht in 1908 naar Amerika en het werd een populaire culinaire accessoire, gebruikt in cakes en cocktails. Zijn dunne schil zorgt ervoor dat de vrucht in zijn geheel kan worden gegeten - schil, kern en vruchtvlees.



"De verkoop van de biologische Meyer-citroenen was de laatste jaren met name gericht op de natuurvoedingsmarkt. Ook Duitse bio-supermarkten kunnen er goed weg mee en de laatste jaren begint ook de afzet richting de retail op gang te komen. Juist voor supermarkten is het een uniek product om over te communiceren.
Nature and More gaat ook klanten ondersteunen met verkoopmateriaal als posters, recepten en ander point of sale materiaal zodat ook de consument weet wat hij koopt. We verwachten stabiele volumes en dat de citroenen schaars zijn, is dan natuurlijk mooi meegenomen. De Meyer-citroen heeft het in zich om een groter product te worden", besluit Pieter.

Voor meer informatie:

Pieter de Keijzer
Eosta
0180 635500
pieter@eosta.com
www.eosta.com