Franse bio-super zet groei door
Bron: Facebook - La Vie Claire
Ongeveer driekwart van de winkels zijn franchisefilialen. Waar veel supermarkten in Frankrijk aan de rand van de steden te vinden zijn, kiest La Vie Claire bewust voor winkels in het centrum. Van de gemiddeld 6000 producten die in het schap te vinden zijn, wordt een kwart aangeboden onder het eigen label. Daarmee heeft de keten het grootste assortiment huismerkproducten in Frankrijk.
Bron: Facebook - La Vie Claire
Veel producten worden los aangeboden, muesli, rijst en gedroogd fruit worden zonder verpakking aangeboden. De losse producten zijn verantwoordelijk voor zes procent van de omzet. Ongeveer een derde van de klanten neemt eigen verpakkingen mee voor de losse producten, het overgrote deel vertrouwt op de papieren zakken die de supermarktketen bij de producten aanbiedt.
Bron: Facebook - La Vie Claire
Ook investeert het bedrijf in de onlineverkoop onder 'Cliquez bio'. Klanten kunnen online bestellen uit het volledige assortiment, binnen 48 uur worden de boodschappen ingepakt die de klanten kunnen afhalen in de winkel. Deze verkoop loopt nog niet storm, bij de meeste filialen gaat het om enkele bestellingen per week.
Bron: www.organic-market.info