Franse bio-super zet groei door

In het eerste kwartaal van 2015 opende de Franse biologische supermarktketen La Vie Claire zeven nieuwe filialen. De keten groeit als kool en telt inmiddels 240 winkels, verspreidt over Frankrijk en de overzeese gebieden van Frankrijk. De omzet van de keten groeide in 2014 met 17% en de winkels werden door 8,5% meer klanten bezocht.


Bron: Facebook - La Vie Claire

Ongeveer driekwart van de winkels zijn franchisefilialen. Waar veel supermarkten in Frankrijk aan de rand van de steden te vinden zijn, kiest La Vie Claire bewust voor winkels in het centrum. Van de gemiddeld 6000 producten die in het schap te vinden zijn, wordt een kwart aangeboden onder het eigen label. Daarmee heeft de keten het grootste assortiment huismerkproducten in Frankrijk.


Bron: Facebook - La Vie Claire

Veel producten worden los aangeboden, muesli, rijst en gedroogd fruit worden zonder verpakking aangeboden. De losse producten zijn verantwoordelijk voor zes procent van de omzet. Ongeveer een derde van de klanten neemt eigen verpakkingen mee voor de losse producten, het overgrote deel vertrouwt op de papieren zakken die de supermarktketen bij de producten aanbiedt.


Bron: Facebook - La Vie Claire

Ook investeert het bedrijf in de onlineverkoop onder 'Cliquez bio'. Klanten kunnen online bestellen uit het volledige assortiment, binnen 48 uur worden de boodschappen ingepakt die de klanten kunnen afhalen in de winkel. Deze verkoop loopt nog niet storm, bij de meeste filialen gaat het om enkele bestellingen per week.

Bron: www.organic-market.info

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven