Biologische inkoper:

'Te weinig innovatie in fruit'

Het hoofd van de inkoopafdeling van Planet Organic, Al Overton, haalde fel uit naar de retail tijdens een bijeenkomst van de Soil Association gisteren (15-9-2015). "Het assortiment is sinds ik in de sector actief werd twaalf jaar geleden onveranderd," aldus de inkoper. "Maar we denken over verandering in presentatie." Al vroeg zich hardop af wat de laatste innovatie in fruit was.



Beth Hart, van Sainsbury's, reageerde op de stellingname van Al Overton: "We testen bij Siansbury's verschillende formats om producten te verkopen. In een aantal van deze formats is er meer ruimte voor biologische producten. We wachten af wat de resultaten zijn." Wel gaf Beth toe dat de supermarktketen in de afgelopen jaren niet altijd voldoende aandacht heeft geschonken aan het bio-label SO Organic, dat toch goed is voor bijna 200 miljoen pond (272,4 miljoen euro) omzet.

Mike Watkins, retailer en verbonden aan Nielsen, betoogde dat de retail meer moet inspelen op de trend van buiten de deur eten. Planet Organic is daar een voorbeeld van, dat al twintig jaar biologische kruidenierswaren verkoopt en dat combineert met een eetgelegenheid. De winkels hebben gemiddeld een assortiment van 6000 producten.

Al Overton bevestigde dat de keten de omzet wederom heeft zien stijgen tot 26 miljoen pond (35,4 miljoen euro) en dat er in de komende jaren meer filialen geopend zullen worden. Er zijn geen plannen om winkels buiten de Britse hoofdstad te openen.

bron: www.fruitnet.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven