Omzet biologisch bij Albert Heijn: +20%

Het besluit van supermarktketen Albert Heijn om te stoppen met AH Puur & Eerlijk en in plaats daarvan AH Biologisch in de markt te zetten heeft goed uitgepakt. Volgens Therese Opgenoort, formulemanager van Albert Heijn, heeft die beslissing ertoe geleid dat de omzet van biologische producten bij de marktleider in een jaar tijd met meer dan 20% is gestegen. En die groei zit zowel in vers als in kw. Opgenoort noemt een paar oorzaken voor die explosieve stijging. Ten van de belangrijkste is dat biologisch tegenwoordig een jongere doelgroep trekt, die gewoon lekker en gezond wil eten. Biologisch profiteert bovendien van het feit dat het uit de geitenwollensokkensfeer is gehaald. "Het is allemaal wat vrolijker en lichter geworden." De switch van Puur & Eerlijk naar AH Biologisch is ook gepaard gegaan met een uitbreiding van het assort ment. De marktleider heeft inmiddels een biologisch aanbod van ruim 1300 producten. Dat zijn er ruim 100 meer dan begin 2014. Bovendien heeft het merendeel van de 900 vestigingen nu tenminste 500 a 600 biologische artikelen in het schap liggen.



Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven