Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

BelOrta zet seizoensproducten en innovaties in de kijker

Tholen - Elk seizoen heeft haar eigen producten. Daarom nam BelOrta op vrijdag 11 september de tijd om de seizoensproducten aan haar inkopers voor te stellen. Er stonden diverse producten in de kijker, zoals het tomatenassortiment. Door de uitbreiding in belichte telt kan BelOrta vanaf dit seizoen jaarrond diverse tomaten leveren. Men kon rassen als Prince, Baron, Elite, Princess, Cherrystar, Ministar en Prunella bewonderen. Ook waren de snoeptomaatjes in de speciale verpakkingen Vit-A-bag en ZeroTom aanwezig. Naast de gangbare groenten en fruit biedt Veiling BelOrta ook een breed scala aan biologische producten. De aanwezige kopers reageerden met interesse op het assortiment.


Jo Lambrecht bij het tomatenassortiment.

Innovatiehoek

Er was een speciale innovatiehoek ingericht met nieuwe producten en verpakkingen, zoals broccolini, rainbow carrots en little gem. Op deze 'innovatietafel' waren ook platte witte kool, palmkool, flowersprout, boerenkool in paars en groen en warmoes in drie kleuren te vinden. Volgens Sofie Lambrecht, divisiehoofd marketing, is kool tegenwoordig helemaal 'hot'. "Iedereen heeft de mond vol van deze superfoods. Onze klanten kunnen kiezen uit veel soorten kolen. We hebben natuurlijk de 'gangbare' kolen die iedereen kent zoals wit, rood en groen, maar er is nog veel meer keuze. Zo heb je de palmkool, groene en paarse boerenkool, spruitjes, platte witte kool en broccolini."



Klik hier voor de fotoreportage


Elastiek als verpakking

BelOrta focust dit seizoen ook op nieuwe verpakkingen en zelfs geen verpakking. De palmkool en paarse kool hieronder zijn onderaan alleen vastgebonden met een elastiekje. Daaraan zit een kaartje met productinformatie. Sofie: "Allereerst oogt het natuurlijk heel mooi. Daarnaast kan men ook kleinere porties in de winkel presenteren, zodat er minder verspilling is." Palmkool is ook nieuw in het assortiment. "Deze heeft een pittige winterse smaak. De bladstructuur is vergelijkbaar met spinazie. De warmoes (links) is verkrijgbaar in drie kleuren. Klanten kunnen zowel een mix als de kleuren apart bestellen." Guy Jennes, verantwoordelijk voor de vollegrondsgroenten bij BelOrta voegt toe: "Kool is een aan revival bezig. Boerenkool valt zelfs onder de superfoods. Een presentatie zoals hier met het elastiek geeft een echt 'marktgevoel'. Ook de vergeten groenten staan vandaag in de kijker. Deze kom je regelmatig in kookboeken tegen, dus de consument vraagt ernaar. Deze producten zijn niet meer oubollig."


Warmoes, palmkool en paarse boerenkool.

Klik hier voor de fotoreportage


Witloof

BelOrta gaat voor diversificatie in het aanbod. Witloof bestaat in verschillende maten, kleuren, teeltwijzen en verpakkingen. BelOrta biedt witloof in 12 referenties: mini-witloof vrac, mini-witloof doosje (700 gram), witloof export (4,5 kilo), zakjes (500 gr - 800 gr), laszakje (500 gram tot 1 kilo), schaaltje (500 gram), laszakje bio (500 gram), laszakje grondwitloof (500 gr), Chic'O Red en de witloofdoos met klapdeksel.


Een greep uit het witloofassortiment.

Hardfruit

BelOrta is het hardfruitseizoen gestart met een nieuw bewaarsysteem, waarmee ze de eerste zijn in Belgiƫ. Consumenten kunnen hierdoor komende winter en lente genieten van appelen en peren die even knapperig en smaakvol zijn als net na de pluk.


Hard- en zachtfruit is in diverse verpakkingen verkrijgbaar. Sinds dit jaar is zachtfruit ook beschikbaar in een topseal-verpakking.

Bio

Ook in bio breidt het assortiment bij BelOrta jaarlijks uit. Ondertussen is het al geen niche meer. Vorig jaar kocht ruim negen op de tien Belgische gezinnen wel eens een bio-product. Tijdens de show kon men diverse bio-pompoenen zien en daarnaast werden ook prei, witloof, bloemkool en kiwibes in de bio-variant gepresenteerd.


Ook de 'vergeten' groenten werden niet vergeten.

Voor meer informatie:

Sofie Lambrecht
BelOrta
Tel: +32-(0)15 56 5292
sofie.lambrecht@belorta.be
www.belorta.be

Auteur: Gertrude Snoei