Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

De Gezonde Bodemweken beginnen

Save Our Soils! Dat is de boodschap die 1 miljoen verse biologische paprika's, tomaten, avocado's, aubergines, peren, appels en kiwi's de komende drie weken via het winkelschap zullen verspreiden. Want het gaat slecht met bodems in Nederland en de rest van de wereld. Door industriële landbouw verliezen we vruchtbare grond in razendsnel tempo: 30 voetbalvelden per minuut. Voor Nature & More, Europa's grootste distributeur van biologische groente en fruit, reden om eens flink uit te pakken bij het inpakken.

In de loods van Nature & More in Waddinxveen, van waaruit biologisch fruit naar heel Europa wordt vervoerd, liggen 1 miljoen stickers klaar. De Gezonde Bodemweken lopen van 9 tot 29 september en dan moeten de stickers op zijn. Daarnaast zijn er 250.000 flyers en bovendien staan er duizenden Soilmates klaar: doosjes biologische tomaten met een zakje compost en zaadjes om je eigen basilicum te kweken. Op al deze manieren hoopt Save Our Soils één heldere boodschap over te brengen: door biologisch te eten, help je om vruchtbare bodems te redden.



Michaël Wilde, Manager Duurzaamheid bij Nature & More: "Bodemverarming is net zo'n urgent probleem als het klimaat en hangt er nauw mee samen. Daarom hebben de Verenigde Naties 2015 tot het Jaar van de Bodem uitgeroepen. De Save Our Soils campagne probeert mensen op allerlei manieren te bereiken, maar feitelijk hebben we via onze Nature & More producten in de winkel het grootste bereik. Daarom gaan we nu in samenwerking met winkeliers de boodschap naar de boodschappentas en de keukentafel brengen."



De biologische producten met hun 'down to earth' boodschap zullen in Nederland te vinden zijn in natuurvoedingswinkels. De producten verwijzen naar de website www.saveoursoils.com waar uitgebreide info over het onderwerp te vinden is. Consumenten die niet in de natuurvoedingswinkel komen, kunnen rechtstreeks naar de website gaan en de actie 'I like organic' aanklikken. Voor iedere 'like' stelt het Save Our Soils Fonds namelijk 5 euro beschikbaar voor het redden van bodems.

Save Our Soils is een internationale bodemcampagne die werd geïnitieerd door Nature & More in samenwerking met IFOAM en de FAO. De campagne telt inmiddels 200 internationale partners. Nature & More is het 'trace & tell'-merk voor biologische groente en fruit van Eosta bv.

Voor meer informatie: www.saveoursoils.com, www.natureandmore.com en www.eosta.com
Publicatiedatum: