'Onbetaalbaar voordeel' bij Ekoplaza

Biologische supermarktketen Ekoplaza start woensdag 9 september haar campagne 'onbetaalbaar voordeel bij Ekoplaza'. De supermarktketen onderstreept daarmee dat zij een fundamentele keuze maakt voor biologische producten. In tegenstelling tot grote supermarktketens die volgens Ekoplaza in hun vergrote aandacht voor biologisch uiteindelijk de laagste prijs voorop hebben staan.

Steeds meer consumenten willen alleen nog biologisch, lokaal en duurzaam geproduceerd voedsel; ze vertrouwen het puur commercieel geproduceerde voedsel niet meer. De supermarkt Ekoplaza is dé winkel waar deze consumenten biologische en duurzame producten kunnen kopen voor een eerlijke prijs, zo communiceert Ekoplaza in de nieuwe campagne.


Twee campagnebeelden.

Compenseren met plofkippen

Alle supermarkten, inclusief discounters, hebben inmiddels ook hun oog laten vallen op 'biologisch'. Erik Does, directeur Ekoplaza: "Op zich is dat mooi. Hoe meer mensen met biologische producten in aanraking komen, hoe beter. Maar ook al profileren reguliere supermarkten zich steeds meer als 'groen', 'gezond' en 'verstandig', van binnen klopt nog steeds het hart van de opportunistische kruidenier. Dat wat ze verliezen aan marge op biologische producten compenseren ze met kiloknallers, plofkippen en goedkoop geproduceerde kant-en-klaar producten. Of ze dwingen boeren, leveranciers en producenten zo goedkoop mogelijk te leveren."

Fundamentele keuze voor een gezonde wereld

Ekoplaza kiest al jaren bewust voor duurzaam en biologisch. Dit is een fundamentele keuze, die volgens de biologische supermarktketen niet over geld gaat maar over een gezonde wereld. Deze focus resulteerde in een groeiende schare trouwe klanten, steeds meer duurzame samenwerkingen met producenten en een steeds breder assortiment van hoogwaardige biologische producten.



Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza

Ekoplaza wil het niet zo ver laten komen dat de waarde en betekenis van biologisch voedsel ten ondergaat aan een strijd over geld en start daarom met een campagne over voordeel, het échte voordeel. Erik Does: "Want hoe kan je trots zijn op de laagste prijs, als je weet wat de consequenties zijn?" Ekoplaza heeft daarom niet alleen voordeel voor haar klanten. Het voordeel van Ekoplaza is ook een supermarkt zonder plofkip. Eerlijke handel met arme landen. Een 'plastic soup proof'-supermarkt. Het voordeel van weten wie je eten maakt en zoveel mogelijk lokaal geproduceerd. Geen misleidende reclame. Verstandig met vet, suiker en zout. Geen geknutsel met ingrediënten en een supermarkt vrij van genetische manipulatie. Dat zijn de voordelen van Ekoplaza die niet in geld uit te drukken zijn. Dat is, kortom, het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza.

Voordeel om te delen

"Omdat Ekoplaza niet het spierballenbudget heeft om deze boodschap groot in de media uit te dragen, voeren we de campagne voornamelijk online en in de winkels", aldus Erik Does. "Door de oprechtheid van onze missie en boodschap en dankzij de betrokken consumenten en leveranciers weten we zeker dat veel mensen deze boodschap delen en we zo een groot bereik behalen."



De film 'Het onbetaalbare voordeel van Ekoplaza' is hier te bekijken. 

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven