Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

80% meer projecten gecrowdfund op doorgaan.nl

Binnen een half jaar is het totaal geïnvesteerde crowdfundingbedrag op doorgaan.nl gestegen tot een bedrag van 1,3 miljoen euro. Sinds de lancering in april vorig jaar zijn 37 projecten volledig gefund. Zowel maatschappelijke als commerciële initiatieven doen het goed in Nederland: van musical tot innovatieve energiemeter in de gedaante van een ijsbeer, van ecologische uitvaartkist tot de verpakkingsvrije winkel Bag&Buy die op 4 september zijn deuren opent. Initiatiefnemer De Amersfoortse ziet een aantal opvallende ontwikkelingen: in de afgelopen 5 maanden zijn 80% méér projecten succesvol gefund ten opzichte van het eerste jaar, en ligt het totale geïnvesteerde bedrag bijna 60% hoger.

'Steuntje in de rug' blijkt doorslaand succes

Minder dan een half jaar geleden stond de teller van doorgaan.nl nog op 20 succesvolle projecten met een totale crowdfundwaarde van 820.000 euro. Toen al een verrassende uitkomst voor een relatief nieuw platform, die de financieringsbehoefte van ondernemers met deze groeicijfers extra bevestigt. Opvallend is dat de gemiddelde bezoeker van doorgaan.nl meer geld investeert ten opzichte van vorig jaar.



Facts & figures

  • Op 2 oktober 2015 is doorgaan.nl precies 1,5 jaar online;
  • In het eerste jaar is 820.000 euro geïnvesteerd in 20 succesvolle projecten;
  • Vijf maanden later staat de crowdfundingteller op 1,3 miljoen euro voor 37 projecten;
  • Doorgaan.nl heeft gemiddeld 10.500 bezoekers per week en meer dan een miljoen bezoekers bezochten het platform;
  • De Facebook-pagina heeft meer dan 12.000 volgers en de crowdfundingprojecten zijn meer dan 10 miljoen keer op Facebook vertoond.

Doorgaan.nl helpt ondernemers met bekendheid en promotie

Door het gebrek aan kapitaal en vertrouwen vanuit banken en andere spelers uit de financiële sector kunnen ideeën steeds vaker niet doorgaan. Reden voor ondernemersverzekeraar De Amersfoortse om in te spelen op de behoefte van ondernemers aan een alternatieve mogelijkheid die ondernemersdromen verwezenlijkt. Doorgaan.nl faciliteert meer dan alleen de financiering; het platform helpt ook om de ideeën van ondernemers door promotie via verschillende media bekend te maken bij een groot publiek. Bijvoorbeeld op social media, waar Nederland wordt aangemoedigd om te investeren met 'shares' & 'likes' op Facebook, die De Amersfoortse omzet in geld en zelf mee-investeert in de ondernemer. Het resultaat: meer dan 10 miljoen weergaves op Facebook.

Doorgaan.nl biedt hoop voor mensen die het zwaarder hebben op de arbeidsmarkt

Doorgewinterde ondernemers, nieuwkomers, ambitieuze studenten of hobbyisten: op doorgaan.nl verschijnen partijen uit alle rangen en standen. Onlangs is ook de eerste re-integrant vanuit de arbeidsongeschiktheidsverzekering van De Amersfoortse aan het crowdfunden geslagen. Tegelzetter Twan Geelen raakte arbeidsongeschikt door het zware werk. Samen met De Amersfoortse zocht hij een nieuwe mogelijkheid om weer aan de slag te gaan zonder de fysieke belasting van zijn rug, maar wel binnen het vakgebied waar zijn hart ligt. Met hulp van het re-integratietraject van De Amersfoortse vond hij zijn nieuwe roeping. Hij ontwikkelde een product waarmee hij rugklachten bij andere tegelzetters voorkomt en bracht dankzij dit steuntje in de rug de MultiBuddy succesvol op de markt. Twan is het levende bewijs dat 'ondernemers doorgaan waar anderen stoppen': op doorgaan.nl zoekt hij nu de crowd op om het product als GardenBuddy ook te introduceren voor mensen die veel in de tuin werken.

Over de campagne

De Amersfoortse is de ondernemersverzekeraar van a.s.r. Met doorgaan.nl gaat De Amersfoortse terug naar de kern van verzekeren. En dat is 'helpen door te doen'. a.s.r. wil een nuttige rol vervullen in de maatschappij en geeft, daar waar het kan, mooie initiatieven een steuntje in de rug. Via doorgaan.nl van ondernemersverzekeraar De Amersfoortse krijgen de ondernemers nu een podium.

Voor meer informatie: www.doorgaan.nl, www.amersfoortse.nl, twitter en facebook
Publicatiedatum: